دو نمایش کانون به جشنواره «هنر زنده است» رفت

۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ۰۴:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۵۳۲۷
دو نمایش کانون  به جشنواره «هنر زنده است» رفت
دو نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در میان آثار منتخب بخش تئاترِ اولین جشنواره آنلاین «هنر زنده است» قرار گرفت.

به گزارش برنا، با اعلام آثار منتخب بخش تئاتر این جشنواره، نمایش‌های عروسکی «راز گنجور» به کارگردانی هانی حسینی و مرضیه نادری و «گرگنامه» به نویسندگی و کارگردانی سیدیاسرهاشم‌زاده به دور پایانی این رقابت راه یافتند.

بر اساس این خبر، ۸۵ اثر منتخب بخشِ تئاتر جشنواره «هنر زنده است» در ۱۱ عنوان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

نمایش زنده – عروسکی «راز گنجور» اولین اجرای بازی تئاتر دیجیتال بود که بر اساس طرحی از ثمین زاهدانی در سال ۹۷ در مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری به اجرا درآمد.

داستان این نمایش در سرزمینی دور رخ می‌دهد. پَلَشت، دیوِ پلیدی‌هاست که همیشه راز شادی را می‌دزدد و این بار هم باعث می‌شود مردم کم‌کم شادی را از یاد ببرند. بالاخره گنجور پسربچه‌ای که نزد سیمرغ بزرگ شده است، تصمیم می‌گیرد تا شادی را پس بگیرد، از این جاست که او با چالش‌هایی در این مبارزه روبرو می‌شود.

نمایش عروسکی «گرگنامه» که برداشتی آزاد از قصه تاجیکی و نمایشی به نام جوجه زرین و روباهک حیله‌گر است با حمایت مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۹۲ تولید شده است.

این نمایش درباره گرگی است که به دلیل از بین رفتن محیط زیست به آشغال‌دانی پناه می برد و به علت خوردن مواد فاسد دندان‌هایش را از دست می دهد. گرگ از مرغدانی تخم مرغی می‌دزدد و از او مراقبت می‌کند تا جوجه شود و بعد آن را بخورد اما جوجه هنگام به دنیا آمدن، گرگ را مامان خطاب می‌کند و مهر جوجه به دل گرگ می‌افتد و...

یادآوری می‌شود بهروز غریب‌پور دبیر و لیلی عاج مدیر اجرایی بخش تئاتر اولین جشنواره «هنر زنده است» هستند و آتیلا پسیانی، مرضیه برومند، فاطمه معتمدآریا و علی‌اصغر دشتی داورِی آثار این بخش را بر عهده‌ دارند.

جشنواره آنلاین «هنر زنده است» در چهار بخش فیلم، تئاتر، موسیقی و دیجیتال‌آرت برای عرضه آثار هنری در سراسر ایران، فراخوان داده بود.

این جشنواره از دهم اسفند به‌دلیل شیوع بیماری کرونا به‌صورت آنلاین آغاز شده و تا روز ٢١ اسفند ١٣٩٩ در سایت تیوال ادامه می‌یابد.

تنها قرار است تعدادی از آثار بخش فیلم جشنواره به‌صورت محدود و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برخی سالن‌ها به نمایش گذاشته شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز