مسئول گروه جهادی سی‌سخت در «یه روز تازه» مطرح کرد:

خانه‌ها از داخل تخریب شده‌اند/ به تازگی چهره شهر زلزله‌زده سی‌سخت خودنمایی کرده است/ شاهد افزایش تعداد چادرها، بحران و مشکلات هستیم/ اسکان موقت، ارزاق و درمان نیاز اصلی مردم سی‌سخت است

۱۳۹۹/۱۲/۱۶ - ۱۰:۵۷:۵۳
کد خبر: ۱۱۴۷۶۹۵
مسئول گروه جهادی سی‌سخت در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: بنیاد مسکن در حال آواربرداری و تخریب‌ منازلی هست که قابل سکونت نیستند و روز به روز شاهد افزایش تعداد چادرها، بحران و مشکلات هستیم.

به گزارش برنا، احسان کوهستانی در برنامه «یه روز تازه» گفت: امروز صبح هوا حدود 3 تا 4 درجه بود و سرمای هوا کاهش داشته است اما شب‌ها همیشه هوای منطقه زیر صفر هست و احتمالا در روزهای آینده شاهد بارش باران خواهیم بود. به تازگی چهره شهر زلزله‌زده سی‌سخت خودنمایی کرده است و شاید به واسطه نبود تلفات جانی و ظاهر خانه‌ها مردم احساس کنند که در سی‌سخت اتفاقی نیفتاده است اما خانه‌ها از داخل تخریب شده‌اند و براساس آمار بنیاد مسکن جز خانه‌های تخریبی دسته‌بندی می‌شوند و در دسته‌بندی‌ها دو نوع خانه تخریبی یا تخریب شده داریم. در خانه‌های تخریب شده زلزله خانه را کامل از بین می‌برد و خانه‌های تخریبی در ظاهر سالم هستند اما در اولین اقدام باید تخریب شود و قابل سکونت نیستند و اکثر خانه‌های سی‌سخت همین شرایط را دارند. 

کوهستانی اظهار داشت: بنیاد مسکن در حال آواربرداری و تخریب‌ منازلی هست که قابل سکونت نیستند و روز به روز شاهد افزایش تعداد چادرها، بحران و مشکلات هستیم. گروه‌های جهادی هم از ابتدای حادثه کنار هلال‌احمر، سپاه و سایر نهادها در منطقه بودند. در ابتدا توقع داشتیم که این روزها کارمان تمام شود اما با شرایط جدیدی روبه‌رو شدیم و مردم نیاز به کمک‌رسانی دارند. از کل کشور در منطقه حاضر هستند و شب گذشته نیز جلسه‌ای داشتیم. 

این جهادگر در پایان ضمن اشاره به نیاز مردم این منطقه گفت: برای سکونت و اسکان نیازمند چادر و گرمایش هستیم. در منطقه کوهستانی کوه دنا شرایط سخت هست و مردم این منطقه از قبل نیازمند کمک بودند و زلزله شرایط را برای آنها سخت‌تر کرده است. اسکان موقت، ارزاق و درمان نیاز اصلی ماست و مردم از طریق ارتباط با شماره  09198087348 می‌توانند با راه‌های کمک‌رسانی به مردم سی‌سخت آشنا شوند. 

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، مهدی واعظی، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

 

نظر شما