چهره ها و شخصیت های حوزه ی فرهنگ و هنر در هفته ای که گذشت؛

زادروز قیصر سینمای ایران در ماه پایانی سال / زخم جواد عزتی رسانه ای شد/ برای مجید صالحی خواب کرونا می بینند/ محسن تنابنده «ماساژور» می شود/حسام منظور در «جزیره» سیروس مقدم گم و گور می شود

۱۳۹۹/۱۲/۲۱ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۹۳۷۷
زادروز قیصر سینمای ایران در ماه پایانی سال / زخم جواد عزتی رسانه ای شد/ برای مجید صالحی خواب کرونا می بینند/ محسن تنابنده «ماساژور» می شود/حسام منظور در «جزیره» سیروس مقدم گم و گور می شود
شاید اوج اخبار هفته گذشته را بتوانیم به حضور پنج کارگردان برجسته از جمله ایرج طهماسب، محسن تنابنده و.. در شبکه نمایش خانگی مرتبط کنیم و البته خوابی که زندگی مجید صالحی را مختل کرد.

قیصر هفته؛ بهروز وثوق

این هفته زادروز محبوب ترین بازیگر ایرانی است که بعد از گذشت بیش از 40 سال دوری از سینمای ایران همچنان محبوبیتی افسانه ای در میان هنرمندان و سینما دوستان دارد. بهروز وثوقی ستاره ای است که تحت هیچ شرایطی نمی توان او را از سینمای ایران خط زد.  بی تردید حضور بهروز وثوق در فیلم های «قیصر»، «گوزن ها»، «رضاموتوری»، «داش آکل»، «سوته دلان» و... به این آثار اعتبار ویژه ای داده است. 

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، برای سوپر استار ایران بهترین روزها را آرزو می کند.

pDYLeOnS_400x400

زخم هفته ؛ جواد عزتی

همکاری مجدد جواد عزتی با محمدحسین مهدویان برای «زخم کاری» نشان از این دارد؛ حالا کارگردان «شیشلیک» در تغییر ژانر نیز به عزتی فکر می کند. جواد عزتی که  در سال های اخیر با بازی در فیلم های متفاوت از «هزارپا»ی کمدی تا «ماجرای نیمروز» و.. امروز به یکی از قطب های بازیگری ایران تبدیل شده است، با سریال زخم کاری بعد از یک سال بر می گردد.

148598_611 (1)

خواب هفته؛ مجید صالحی

مجید صالحی در حالی خبر ابتلایش به کرونا را رسانه ای کرد که یکی از دوستانش در پیامی به او در مورد خوابش گفته بود. این دوست که خواب دیده بود بازیگر «مجید دلبندم»به ویروس کووید 19 مبتلا شده برایش صدقه گذاشته بود. به این ترتیب بازیگر مجموعه دیدنی «خوش رکاب» بار دیگر متوجه شد که دوستان قدیمی اگر از هم بی خبر هم باشند دلشان به هم است و دلگرم به یکدیگر . پس با این فکر افتاد که «واقعاً هیچکس از فردای خودش خبر نداره» و از تمام کسانی که به نوعی آنها را رنجانده بود عذرخواهی کرد.

images

ماساژور هفته ؛  محسن تنابنده

محسن تنابنده که این روزها می رود تا از پایتخت جدا شود، مسیر متفاوتی را با سیروس مقدم تجربه خواهد کرد، هر دو قرار است به شبکه نمایش خانگی بروند یکی برای «جزیره» و یکی به «ماساژور» فکر می کند. باید دید در روزهایی که شبکه نمایش خانگی و پلتفروم های تا دندان مسلح برای تلویزیون شاخ و شونه می کشند، آیا تنابنده می تواند موفقیت های «پایتخت» را در رسانه های خانگی تکرار  کند یا خیر. بی تردید هنوز بهترین های رسانه خانگی هم به گرد پای محبوبیت «پایتخت» نمی رسند.

 

محسن-تنابنده

بلاتکلیف هفته ؛ سینمای نوروز

هفته گذشته مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش اعلام کرد، همچنان در انتظار اعلام لیست دفاتر پخش فیلم هستند و به همین دلیل اعلام اسامی اکران های نوروزی هنوز میسر نیست. 

باید دید با افزایش قیمت بلیت ها از یک طرف، شیوع کرونا و خانه نشینی مردم در ایام نوروز از طرف دیگر شورای صنفی نمایش بالاخره چه فیلم هایی را روی پرده سینماها می فرستند تا این صنعت دچار بحران را تا اندازه ای پویا کنند.

download

شاکی هفته؛ علی صادقی

علی  صادقی اگر چه می گوید من بازیگر نیستم اما از اینکه دستمزد سینمایی «50 کیلو آلبالو» را نگرفته شکایت دارد و می گوید:محمد شایسته که به من می‌گوید بیا در فیلم «50 کیلو آلبالو» یک سکانس مهمان بازی کن، یک سکانس می‌شود شش سکانس. بعد از آنطرف تمام تیزرهای تبلیغاتی‌اش را از پلان‌هایی انتخاب می‌کند که من بازی کردم و در نهایت چند سال پیش 15 میلیارد هم می‌فروشد! بعد زمانیکه به او می‌گویم حالا که سکانس من، سکانس مهمان نبود و کل تبلیغاتت هم از پلان‌های من است حداقل یک دستمزدی هم به من بده، فحش می‌دهد! چه می توانم بگویم! به جای دستمزد، فحش می‌دهند!»

اگر چه محمد شایسته این حرف ها را بی پاسخ نگذاشت و گفت: «همه اخلاق تو را می شناسند تا با تهیه کننده تسویه حساب کامل نکنی سرفیلمبردای نمیری»

شایسته با انتشار نسخه ای از قراداد در صفحه اینستاگرامش می نویسد:«سر فیلم «50 کیلو آلبالو» با تو قراردادی بستیم همون روز چک تسویه حساب رو دادیم و تو وقتی دیدی فیلم در اکران نوروزی می فروشد نیمه های شب برای من شماره کارت می فرستادی.

پرسیدم این چیه؟ گفتی یک پاداشی به ما بده، گفتم قرار پاداش نداشتیم ولی تو می گفتی حالا یک چیزی به من بده.

بعدها شنیدم همه جا می گی من پولت را خوردم بهت زنگ زدم برگه قرارداد و تسویه حساب را فرستادم که در حین مکالمه فحش دادی و بعدش هر چه لازم بود شنیدی» 

علی+صادقی

خبرخوش هفته؛ بازگشت ایرج طهماسب

ایرج طهماسب سال هاست که با محفوظیت دو عروسک کلاه قرمزی و پسرخاله و دیگر اعضای این خانواده درسایه است در حالی که زوج جبلی و طهماسب بارها در سینما اتفاقات مهمی را رقم زده اند؛ شنیده می شود که طهماسب قرار است با داستانی جذاب و متفاوت به شبکه نمایش خانگی بیاید اتفاقی که می تواند رنگ آمیزی آثار تولید شده در این مدیوم را متفاوت سازد.

images (1)

رقیب هفته؛ فیلیمو

فیلیمو این هفته با اعلام میزان بازدید سال 1399  و اعلام تولید آثار جدید در سال 1400 توسط فیلمسازانی همچون ایرج طهماسب، محسن تنابنده، مهران مدیری، محمدحسین مهدویان....  بی تردید به تلویزیون اعلام آماده باش داده است و اعلام کرده که قطعا در طول هر ماه و روزهای مختلف هفته باکس سریال خواهد داشت. اتفاقی که می تواند مدیران سیما را به این فکر فروبرد که باید برای سال آتی تا دندان مسلح باشند،  چرا که حضور کارگردان هایی چون حسن فتحی، سیروس مقدم، محسن تنابنده، رامبد جوان، منوچهر هادی و محمدحسین مهدویان و.. که بخش عمده ای از آنها سرمایه های رسانه ملی هستند کار را برای تلویزیون سخت می کند. 

از دست رفته هفته؛ تهیه کننده چاق و لاغر

هفته گذشته خبر درگذشت علی اصغر آزادان تهیه کننده باسابقه تلویزیون از موضوعات تاسف برانگیز روزهای پایان سال بود. اگر چه آزادان آثار برجسته ای همچون «هیات مدیره» و «مرز خوشبختی» را در کارنامه خود دارد، ولی بسیاری نام او را با مجموعه جذاب «چاق و لاغر»  که با همکاری مسعود رسام و بیژن بیرنگ تولید و روانه آنتن شده بود؛ می شناسند.  بی تردید ضایعه از دست رفتن علی اصغر آزادان برای تلویزیون و مخاطبانش تا سالیان سال جبران نخواهد شد. روحش قرین آرامش باد.

571398_709

منظور هفته؛ حسام منظور

حسام منظور بعد از محمدرضا فروتن و میترا حجار به مجموعه «جزیره» سیروس مقدم پیوسته تا ترکیب بازیگری متفاوتی را کارگردان پایتخت را رقم بزند. فاصله گرفتن سیروس مقدم از الهام غفوری بعد از سال ها آن هم برای شبکه نمایش خانگی می تواند دورخیزی باشد برای تهیه کننده سریال پایتخت که بعد از شکست با خواب زده دوباره با یک پلتفروم تازه به شبکه نمایش خانگی بیاید.

ac-image-ph1574573754cI

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز