«هاشتاغ» بررسی می کند؛

توافق های اقتصادی امارات و رژیم صهیونیستی

۱۳۹۹/۱۲/۲۳ - ۱۲:۴۳:۳۲
کد خبر: ۱۱۵۱۵۲۰
در ادامه روند سازش امارات با رژیم صهیونیستی، توافق های اقتصادی ولی عهد ابوظبی و نتانیاهو در برنامه امشب «هاشتاغ» شبکه العالم تشریح می شود.

 به گزارش برنا، واکنش های شبکه های اجتماعی جهان عرب به اعلام خبر توافق های اقتصادی امارات و رژیم صهیونیستی برای سرمایه گذاری در فلسطین اشغالی در این برنامه از «هاشتاغ» مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 در توضیح این خبر بیان خواهد شد؛ پس از گفت و گوی تلفنی روز پنجشنبه شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اعلام شده است امارات صندوقی به ارزش 10 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری در «بخش‌های راهبردی» در فلسطین اشغالی تأسیس می‌کند. 

همچنین افزوده خواهد شد؛ این بخش های راهبردی شامل انرژی، آب رسانی، فضا، بهداشت و تکنولوژی کشاورزی است و تاسیس این صندوق در راستای توافق سازش امارات و اسرائیل و با هدف تقویت روابط اقتصادی بین دو طرف در منطقه و ایجاد فرصت‌های همکاری مشترک صورت گرفته است.

همچنین در ادامه برنامه امشب «هاشتاغ» ، به آخرین وضعیت زن فعال سعودی و حکم قضایی وی که در فضای مجازی دنیای عرب واکنش هایی روبه دنبال داشته است ، پرداخته خواهد شد. 

در این خصوص بیان خواهد شد که لینا الهذلول، خواهر لجین الهذلول،‌ فعال حقوق بشری سعودی گفته است، حکم قضایی دادگاه تجدیدنظر در تایید حکم اولیه یعنی عربستان، انگلیس، اتحادیه اروپا و هلند را جریان‌های تروریستی و تماس با آنها را اقدامی تروریستی می‌داند.

همچنین به نقل قول از علیاء الهذلول، خواهر دیگر لجین در توییتر، ذکر خواهد شد وی این موضوع را اشتباه استراتژیک فاحش در دستگاه قضایی وابسته دانسته و اعتبارعربستان را به عنوان هم پیمان استراتژیک از دست رفته دانسته و غیر قابل اعتماد بودن این کشور را برای جهانیان اثبات شده قلمداد کرده است. 

«هاشتاغ» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمدمعین مقامی و اجرای محمد العامری، امشب 23 اسفند ماه ساعت 22:15 به وقت تهران از آنتن شبکه العالم پخش خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز