رئیس شورای عالی استان‌ها در برنامه «یه روز تازه» مطرح کرد:

شورای عالی استان‌ها پارلمان دوم کشور است/ مهم‌ترین چالش برای مردم اشتباهات مسئولین است/ صندوق‌های رأی هستند که سرنوشت ما را تعیین می‌کنند/ برگزاری چند انتخابات همزمان هزینه‌ها را کاهش می‌دهد

۱۳۹۹/۱۲/۲۴ - ۱۳:۴۵:۲۷
کد خبر: ۱۱۵۲۲۰۳
رئیس شورای عالی استان‌ها در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: در حال حاضر مردم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی تمامی امور خود را انجام می‌دهند و انتخابات هم با همین پروتکل‌ها برگزار خواهد شد.

به گزارش برنا، علیرضا احمدی در برنامه «یه روز تازه» گفت: جامعه شورایی در کشور جمعیت بالغ ‌بر 125 هزار و 992 عضو دارد و این افراد احتمالاً کاندیدا می‌شوند و رقبایی نیز دارند. موضوع حائز اهمیت مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی است و زمانی که اعضای شورای شهر و روستا کاندیدا می‌شوند، هوادارانشان نیز پای صندوق‌های رأی می‌آیند. برای هر جایگاه در شورای روستایی حدود سه نفر کاندید می‌شوند و همراهان آنها در انتخابات حضور خواهند داشت. شورای عالی استان‌ها پارلمان دوم کشور و تأثیرگذار در امورات شهرها و روستاها است. طرح‌های شورای عالی استان‌ها و شورای شهر و روستا در مجلس بررسی می‌شود و در نتیجه شورای عالی استان‌ها در روند انتخابات، مشارکت مردم، امورات عمرانی، اجتماعی و فرهنگی تأثیرگذار هست. 

احمدی اظهار داشت: انتخابات‌ها در زمان بروز مشکلات و نگرانی‌ها سرنوشت ما را تعیین می‌کنند و مهم‌ترین چالش برای مردم اشتباهات مسئولین است که منجر به نارضایتی می‌شود. باید افراد صالح، متدین و مؤمن را انتخاب کنیم تا وارد عرصه مدیریت شهری و روستایی شوند. مردم قابلیت ورود به انتخابات را دارند و باید در شهر و روستای خودشان کاندید شوند و افراد جامعه با مشارکت در انتخابات و ورود به عرصه انتخابات خودشان مشکلات را حل خواهند کرد. 

رئیس شورای عالی استان‌ها پیرامون برگزاری انتخابت در شرایط کرونایی گفت: در حال حاضر مردم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی تمامی امور خود را انجام می‌دهند و انتخابات هم با همین پروتکل‌ها برگزار خواهد شد. درخصوص برگزاری هم برنامه‌هایی داریم و در تعدادی از شهرها انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد و صد درصد پروتکل‌های بهداشتی از سوی برگزارکننده‌ها و مشارکت‌کننده‌ها رعایت خواهد شد چراکه مردم یک سال با کرونا زندگی کردند و توان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند. 

احمدی تأکید کرد: برگزاری چندین انتخابات در یک روز؛ کار را برای ما آسان‌تر می‌کند چراکه افراد یک‌بار پای صندوق رأی می‌آیند و افراد منتخب خود را در حوزه ریاست جمهوری، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و شورای شهر و روستا انتخاب می‌کنند. برگزاری انتخابات هزینه دارد و برگزاری چند انتخابات همزمان هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بحث ورود جوانان به عرصه‌های مدیریتی را بیان کردند و بعضی‌ها اشتباه برداشت کردند و حضور را به معنای حضور در وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها می‌دانند اما بهترین عرصه ورود انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاست. جوانان در این انتخابات شرکت کنند تا توانایی‌ها و استعدادهای خود را نشان دهند و مدیریت امور شهر و روستا کار مهمی هست. اعضای شورای روستا؛ دهیار را انتخاب می‌کنند. جوانان مؤمن و توانمند به میدان بیایند تا هوادارانشان نیز در انتخابات مشارکت کنند. 

رئیس شورای عالی استان‌ها در پایان گفت: بی‌تفاوتی سرنوشت ما را به ناکجاآباد خواهد برد و انتخاب افراد اصلح برای ما مهم است و در صورتی که جوانان شرایط ورود را دارند، شرعاً بر آنها واجب هست که به فضای انتخاباتی ورود کنند و از اعضای شورای اسلامی شهر و روستا خواسته‌ایم که به مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی توجه کنند. صندوق‌های رأی هستند که سرنوشت ما را تعیین می‌کنند و بی‌تفاوتی برای ما سختی‌هایی را به همراه خواهد داشت و باید افراد اصلحی را انتخاب کنیم که دغدغه مردم را دارند. 

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز