چهره ها و شخصیت های حوزه ی فرهنگ و هنر در هفته ای که گذشت؛

سعید آقاخانی نوبر نوروز ۱۴۰۰/ تصمیم عجیب مدیریت شبکه سه/دست پر مسعود کیمیایی/ هیولای مهران مدیری، دراکولا شد/ خورشید در اسکار نتابید!/ فقط فرزاد فرزین مجری نشده بود، که شد

۱۳۹۹/۱۲/۲۹ - ۱۰:۲۴:۱۲
کد خبر: ۱۱۵۳۳۰۹
سعید آقاخانی نوبر نوروز ۱۴۰۰/  تصمیم عجیب مدیریت شبکه سه/دست پر مسعود کیمیایی/ هیولای مهران مدیری، دراکولا شد/ خورشید در اسکار نتابید!/ فقط فرزاد فرزین مجری نشده بود، که شد
روزهای پایانی سال همه اخبار پیرامون سریال های نوروزی شبکه های مختلف تلویزیون و انتخاب فیلم های نوبت اکران نوروز است و همه منتظرهستند تا ببینندبرنامه های ویژه سال تحویل چقدرمی تواند مردم را پای رسانه بنشاند.

ستاره هفته؛ سعید آقاخانی

سعید آقاخانی نه تنها با فیلم «خون شده» مسعود کیمیایی به سینماها می آید که در تجربه فصل جدید «نون.خ» باید با دیگر آثار نوروز امسال رقابت داشته باشد. می توان حدس زد که با توجه به سبقه این سریال در فصل های قبلی و ژانر کمدی این مجموعه تلویزیونی «نون.خ» بتواند گوی رقابت را از دیگر آثار برباید. هرچند «لوتی» جواد افشار و «همبازی» شبکه دو رقبای جدی برای آقاخانی محسوب می شوند.

5328975

مغموم هفته؛ مجید مجیدی

فیلم «خورشید»از گردونه اسکار خارج شد و این اتفاق خیلی به مذاق سینمای ایران خوش نیامد.

نامزدهای نهایی جوایز اسکار در رشته‌های گوناگون معرفی شدند. در رشته بهترین فیلم‌ بین‌المللی، سینمای ایران با «خورشید» وارد رقابت شده بود، فیلم‌هایی از رومانی، هنگ‌کنگ، دانمارک، تونس و بوسنی به جمع نامزدهای نهایی راه پیدا کردند.

به این ترتیب «خورشید» که به جمع ۹ فیلم فهرست کوتاه راه یافته بود، از دور رقابت خارج شد.

«یک دور دیگر» از دانمارک، «روزهای بهتر» از هنگ‌کنگ، «مردی که پوستش را فروخت» از تونس، «کالکتیو» از رومانی و «کجا می‌روی آیدا؟» از بوسنی، پنج نامزد نهایی اسکار بهترین فیلم‌ بین‌المللی هستند.

ایران در این رشته تا کنون ۲ بار با فیلم‌های «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی برنده جایزه اسکار شده است.

4473974

خون به دل شده هفته؛ مسعود کیمیایی

فیلم «خون شد» ساخته مسعود کیمیایی با بازی متفاوت سعید آقاخانی در حالی به اکران نوروز رسید که آقاخانی سریال «نون.خ» را نیز در میان آثار منتخب نوروزی دارد.

فیلم سینمایی «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی تولید شده است.

سعید آقاخانی، سیامک انصاری، لیلا زارع، نسرین مقانلو، هومن برق نورد، سیامک صفری و ... بازیگران فیلم خون شد را تشکیل می دهند.

مسعود+کیمیایی

فعال هفته؛ حمید شاه آبادی

معاون سیما هفته پرکاری را پشت سر گذاشت او در دیدارهای متفاوتی هم تولیدات سیما برای نوروز را در جمع خبرنگاران اعلام کرد و هم از آثار برگزیده نمایشی سال 1399 تقدیر کرد.

 حمید شاه‌آبادی در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران مجموعه‌های نمایشی سیما در سال 99 این هنرمندان را سربازان جبهه فرهنگی نامید و بزرگداشت یاد هنرمندانی که در این سال سخت از میان ما پر کشیدند، گفت: امسال در حوزه فیلم و سریال، سالی کاملاً استثنایی را تجربه کردیم. پیش از آغازین روزهای 99، کرونا آمد و بسیاری از فعالیت‌های هنری ازجمله تولید فیلم و سریال را تا نیمه اردیبهشت تحت‌الشعاع قرار داد.

وی افزود: در طول این سال همکاران سیما و پروژه‌های مختلف با سختی و مشقت به پیشبرد کارها همت گماردند، زیرا این عرصه، عرصه‌ای بود که می‌توانست برای مردم روزها و ساعت‌های مناسب و آرامش بخشی را به ارمغان بیاورد. همه عوامل دست‌به‌دست هم دادند تا در فضای جدید و شرایط موجود، آثار متنوعی خلق کنیم و مفتخریم که توفیق داریم یکی از قله‌های سریال سازی را در سال 99 به نمایش بگذاریم.

معاون سیما تأکید کرد: تولید 29 سریال و پخش 842 قسمت، آمار افتخارآفرینی است که به دست شما و عوامل سخت‌کوش حوزه فیلم و سریال حاصل شده است.

شاه‌آبادی با بیان اینکه 14 اثر از سال 98 دوربین روشن به سال 99 وارد شد و 25 اثر هم امسال مقابل دوربین رفت، گفت: در همه صحنه‌ها باید دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شد و آنچه امروز شاهدیم آن است که بیش از 24 هزار دقیقه برنامه تولیدشده است.

 

N82670815-71879866

دراکولای هفته؛ مهران مدیری

مهران مدیری فصل دوم هیولا را با عنوان «دراکولا» به نوروز 1400 می آورد و این درحالی است که ویشکا آسایش پارتنر مدیری در «دراکولا» خواهد بود.

دراکولا سریالی کمدی به کارگردانی مهران مدیری میباشد که فصل اول آن با نام هیولا منتشر شد و در فصل دوم به دراکولا تفییر نام پیدا کرد در این سریال بازیگرانی همچون مهران مدیری و ویشکا آسایش بازی میکنند در این سریال پیمان قاسم ‌خانی طراحی و سرپرستی فیلمنامه را برعهده دارد و امیر برادران نویسندگی سریال را برعهده دارد.

مهران مدیری، ویشکا آسایش، سیما تیرانداز، گلاره عباسی، محمد بحرانی و نیما شعبان‌نژاد، اندیشه فولادوند، احسان امانی، گلاره دربندی، مرتضی زارع، شکیلا سماواتی، مرجان مومنی، فرنوش نیک اندیش و حامد وکیلی

سریال+دراکولا

تصمیم عجیب هفته؛ مدیر شبکه سه

شنیده می شود مدیران شبکه سه به دلیل حضور عادل فردوسی پور در مسابقه سرخابی های پیشکسوت و تیم رسانه پخش این مسابقه را از شبکه سه منتفی کردند.

تصمیمی که اگر واقعیت داشته باشد عجیب به نظر می رسد.

images (1)

مجری هفته؛ فرزاد فرزین

فرزاد فرزین هم مجری شد تا مشخص شود این شغل در میان هنرمندار پرطرفدارتر است.

در حالی که بنیامین بهادری به تازگی تجربه اجرای یک برنامه اینترنتی را پشت سر گذاشته، فرزاد فرزین دومین خواننده سرشناسی است که قصد دارد وارد حوزه اجرا شود.

 فرزاد فرزین که چندی است با بازی در «ملکه گدایان» بازیگری را تجربه کرده است، قصد دارد برنامه «منو بشناس» را در اپلیکیشن روبیکا اجرا کند. برنامه‌ایی پنج قسمتی که نوروز امسال پخش می‌شود و امیرحسین قیاسی هم در کنار فرزین به عنوان مجری در آن حضور دارد.

به نظر می‌رسد همزمان با بازیگران شاهد اقبال خواننده‌ها هم به مجری‌گری هستیم و باید دید تجربه فرزاد فرزین در این حوزه با چه واکنشی مواجه می‌شود.

15073313

لاغر هفته؛ احسان علیخانی

احسان علیخانی در قسمت های پایانی و فینال «عصر جدید» با تیپ و فیزیک متفاوت با همیشه حاضر شد و خبر از کسالتش در چند ماه اخیر داد. اتفاقی که باعث شد، بسیاری از مخاطبان برنامه و کاربران فضای مجازی لاغر شدن صورت و فیزیک او را سوژه صفحات خود کنند.

خبرگزاری برنا برای این مجری تلویزیون آرزوی سلامتی دارد.

احسان+علیخانی+

 

کارگردان جدید هفته؛ هادی حجازی فر

هادی حجازی فر که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان پدیده ای در روزهای بازیگری تکرای سینما محسوب می شود و با چند نقش متفاوت در سه چهار سال اخیر حسابی درخشیده است حالا سینما را قرار است با کارگردانی تجربه کند.

ساخت سریال «عاشورا» با محوریت زندگی شهید باکری اتفاقی است که قطعا می تواند در کارنامه او و رسانه ملی یک اقدام مهم و موثر باشد. سریال «عاشورا» این روزها تمام فکر و ذکر حجازی فر است که جدیدا به «عاشورا (ل ۳۱)» تغییر نام داده است.

حجازی

 

جایزه هفته؛ عادل فردوسی پور

در روزهایی که همگان از «نود» صحبت می کردند، دیگر برنامه ورزشی عادل فردوسی پور توانست صاحب جایزه شود.

در اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران، برنامه فوتبال ۱۲۰ به عنوان بهترین برنامه ورزشی تلویزیون از نگاه مردم انتخاب و از عادل فردوسی پور به عنوان تهیه کننده این برنامه تجلیل شد.

156474637

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز