نوروز ۱۴۰۰ پخش می شود؛

مستندهای نوروزی در قاب سیما

۱۳۹۹/۱۲/۲۷ - ۱۰:۴۸:۴۳
کد خبر: ۱۱۵۳۸۴۴
شبکه های سیما در ایام نوروز برای علاقمندان به پخش مستند؛ جدیدترین این آثار را در نظر گرفته اند.

به گزارش برنا؛ جدیدترین مستندها از ایران گردی و آشنایی با آداب و رسوم تا مستندهای جذاب حیات وحش و ورزشی در جدول پخش نوروزی شبکه های سیما جانمایی شده اند.

 

*** شبکه یک سیما

* نوروز سال 1400 فصل چهارم مستند جذاب «ایرانگرد» روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت. در این فصل10 قسمتی، طبیعت دیدنی استان های اردبیل، خوزستان، لرستان، هرمزگان، سمنان و کرمان با خلق تصاویری زیبا و جذاب، نمایش داده می شود.

فصل 4 مستند « ایرانگرد» با پنج دوربین پیشرفته و با کیفیت 4K تصویربرداری و به صورت اچ دی با کیفیت بالا پخش خواهد شد.

مستند « ایرانگرد» به تهیه کنندگی و اجرای جواد قارایی کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیما است که همزمان با نوروز 1400 در 10 قسمت30 دقیقه ای روی آنتن می رود.

 

*** شبکه دو سیما

مجموعه مستند «پارسین» به معرفی مناطق مختلف ایران و آشنایی با آداب و رسوم، فرهنگ ها، مشاغل سنتی و جاذبه های طبیعی و گردشگری با محوریت مردم شناسی پرداخته می شود. این مستند به تهیه‌کنندگی مهدی منیری در ایام نوروز هر روز ساعت 8:00 روانه آنتن شبکه دو می‌شود.

 

*** شبکه چهار سیما

* مستندهای جذاب و جدید و بکر برنامه «چهار سوی علم»، به همت تامین برنامه شبکه چهار برای پخش در ایام نوروز تولید و تدارک دیده شده است. «چهار سوی علم» هر روز ساعت 15 پخش و ساعت 10 صبح روز بعد بازپخش می شود. پخش این برنامه از 29 اسفند آغاز می شود.

مستندهای «باغ های بهشت» در 9 قسمت، مستند «مناطق شکارگران افریقا» در 3 قسمت و مستند «شهرها: حیات وحش جدید طبیعت» نیز در 3 قسمت تقدیم مخاطبان «چهار سوی علم» می شود.

 

*** شبکه آموزش سیما

* تامین برنامه شبکه آموزش با مستندهای «شما و طبیعت»، «فانوس دریایی» و «شب رنگی» در ۱۳ روز نوروز ویژه برنامه های خود را تقدیم بینندگان این شبکه خواهد کرد.

«شما و طبیعت» هر روز ساعت ۱۳:۱۵، «فانوس دریایی» هر شب ساعت ۲۲:۳۰ و «شب رنگی» نیز هر شب ساعت 1 بامداد روی آنتن می رود.

 

*** شبکه قرآن و معارف سیما

* دو مستند جذاب برای ایام نوروز در شبکه قرآن شبکه تدارک دیده شده، یکی «مستند عقیق» با معرفی پیشکسوتان قرآنی در ساعت ۱۸ و «مستند عبای خاکی» با موضوع فعالیت های روحانیون در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و ...  ساعت ۱۵:۳۰ به سمع و نظر مخاطبان این شبکه خواهد رسید.

 

*** شبکه امید

* مستند ورزشی «دایره رنگی» برنامه‎ای ویژه نوروز 1400 است که با رویکرد معرفی تاریخچه و وضعیت فعلی ایران در رشته‌های ورزشی راه‌یافته به المپیک ژاپن و گفت‌وگو با نوجوانان قهرمان و پیشکسوت آن رشته در فضای مستند تولید شده است.

این مستند به تهیه‌کنندگی ناصر عالمی در 14 قسمت 27 دقیقه‌ای از روز شنبه 30 اسفند ساعت 23:30 از شبکه امید پخش خواهد شد.

* «سیاره عجیب»  مجموعه مستندی خارجی درباره حیات وحش و سیاره زمین است که در 14 قسمت 27 دقیقه‌ای هر روز ساعت 11 ویژه علاقه‌مندان به مستند روانه آنتن شبکه امید می‌شود.

 

*** شبکه افق

* سه مجموعه مستند با عناوین «نبرد برای زندگی»، «ایرانگرد ۴» و «صبحانه با عشق» طی نوروز 1400 از شبکه افق پخش می‌شوند.

موضوع مستند «صبحانه با عشق»، ضیافت صبحانه با خانواده شهدا در سراسر کشور خواهد بود.

هر سه مجموعه در 13 قسمت تهیه شده‌اند و زمان پخش آنها به ترتیب ساعت‌های 20، 18 و 11 هر روز است.

* مجموعه مستند «ثمرقند» با موضوع خوراکی و شیرینی‌های نقاط مختلف ایران هم در ادامه روی آنتن خواهد رفت.

 

*** شبکه مستند

* مجموعه مستند تلویزیونی «رخ» که محصول ویژه شبکه مستند سیما در ایام نوروز به حساب می‌آید،‌ چند سالی است که مهمان نوروزی خانه‌های ایرانیان است. این مجموعه مستند در گفت‌وگوی صمیمی با بازیگران سینما و تلویزیون، کارگردانان و هنرمندان عرصه‌های مختلف به آثار و زندگی آنان می‌پردازد.

در سری جدید این مجموعه که نوروز 1400 روی آنتن می‌رود با چهره‌های هنری مانند مسعود فروتن، عبدالرضا اکبری، محمد فیلی، جلال‌الدین معیریان، علیرضا زرین‌دست، مهری شیرازی، غلامرضا آزادی، بهزاد عبدی، حسین زندباف، محمد فوقانی، شاهد احمدلو، اسحاق خانزادی و ... گفت‌وگو شده است.

فصل جدید «رخ» به تهیه‌کنندگی مازیار هاشمی در 11 قسمت تولید شده و از 30 اسفند هر شب ساعت 21 روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

* سریال مستند گردشگری، ایرانگردی «تاج زاگرس» دیگر ویژه برنامه شبکه مستند سیما به مناسبت نوروز 1400 است که به تهیه‌کنندگی میترا روحی‌منش و کارگردانی یاسر طالبی تولید شده است.

این مجموعه مستند جاذبه‌های طبیعی استان آذربایجان غربی را به تصویر کشیده و تلاش می‌کند ایرانیان را با تاریخ، فرهنگ، مناطق دیدنی، آشپزی، غذاها و دیگر جذابیت‌ها و سنت‌های این سرزمین آشنا کند.

مستند «تاج زاگرس» در 20 قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تهیه شده‌ است که در هر بخش مهدی خلیلی به عنوان راوی زندگی روزمره، فرهنگ و آداب مردم شهر و روستاهای مختلف این منطقه را به تصویر کشیده است. این مجموعه از 30 اسفند هر شب ساعت 22 از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روز بعد ساعت 15 است.

* مجموعه مستند «چجوری» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدعلی(پرهام) عمرانی، تولید متفاوت شبکه مستند در نوروز 1400 است. این مستند سریالی مهارت‌های ساده و در عین حال کاربردی زندگی را به زبانی عامه‌پسند آموزش می‌دهد تا مخاطبان را به انتخاب درست سوق دهد.

«چجوری» با روایتی ماجراجویانه به ما کمک می‌کند تا بفهمیم چجوری مواد غذایی نظیر برنج، میوه، چای، خرما، زعفران و... را با کیفیتی خوب بخریم و یا چگونه یک خواب خوب را تجربه کنیم. شعار برنامه چجوری این است؛ «امیدواریم با دیدن برنامه ما وقت بیننده تلف نشود.»

مجموعه مستند «چجوری» در 13 قسمت تولید شده و از 30 اسفندماه هر روز ساعت 17:30 روی آنتن شبکه مستند می‌رود. این مجموعه تا 12 فروردین 1400 ادامه خواهد داشت.

* مستندهای «حیات وحش» همواره یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیون به شمار می‌رود. شبکه مستند سیما در نوروز 1400 با ساخت مجموعه‌ مستند «طبیعت وحشی» به استقبال مخاطبانی رفته است که به مستندهای حیات وحش و محیط زیستی علاقه‌مند هستند.

مهدی چلانی تهیه کننده و کارگردان این مجموعه مستند حیات وحش تلاش کرده است با نزدیک‌شدن به حیواناتی که در محیط زیست کشورمان یافت می‌شوند، تصاویری بکر و زیبا را شکار کرده و تقدیم نگاه مخاطبان رسانه ملی کند.

مستند 13 قسمتی «طبیعت وحشی» به تهیه کنندگی و کارگردانی مهدی چلانی به مناسبت نوروز 1400 از 30 اسفند هر شب ساعت 19 از شبکه مستند پخش می‌شود و بازپخش آن هم روز بعد ساعت 10 خواهد بود.

* مجموعه مستند «عروس ایران» نیز محصول شبکه مستند است که از 30 اسفندماه هر روز ساعت 17 روی آنتن می‌رود. این مجموعه با موضوع آئین‌‌ها و سنت‌های مرتبط با عروسی میان اقوام در نقاط مختلف کشور تولید شده است.

* «آخرین پایکوبی» به کارگردانی جیسون ههیر، محصول سال 2020، مجموعه مستندی در ژانر ورزشی است که از 30 اسفند تا 8 فروردین ساعت 16 روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

این مستند به تیم بسکتبال رویایی شیکاگو بولز در دهه 1990 پرداخته و با تمرکز بر فصل 1997-1998 که آخرین فصل حضور جردن در این تیم بود ماجراهای این تیم بسکتبال را روایت کرده است.

* «همه یا هیچ: تاتنهام» مجموعه مستندی ورزشی است با حضور چهره‌های شاخصی مثل خوزه مورینیو، دنیل لیوای، دله الی، هری کین، جف اسکات و توبی آلدرویرلد تولید شده و تام هاردی هم روایت این مستند را بر عهده داشته است. این مجموعه از 9 فروردین در جدول پخش شبکه مستند قرار گرفته و هر روز ساعت 16 پخش می‌شود.

* شبکه مستند برای علاقه‌مندان به صنعت خودرو نیز مجموعه مستند «نجات خودرو» را در نظر گرفته است که از 30 اسفند تا 14 فروردین ماه هر شب ساعت 20 از شبکه مستند پخش می‌شود.

در این مجموعه مستند، متخصصین تعمیر خودرو به نوسازی خودروهای کلاسیک از سراسر اروپا کمک می‌کنند. صاحبان ماشین‌ها که بدون اطلاع و توسط نزدیکان خود نامزد می‌شوند کسانی‌اند که به دلایلی نظیر ناتوانی جسمی یا مشکلات مالی نتوانسته‌اند خودرو محبوب خود را تعمیر و قابل استفاده کنند. این اشخاص تا زمان تحویل کاملاً بی‌اطلاع حفظ می‌شوند تا در محلی عمومی و عادی لحظه‌ای غافلگیرکننده برایشان ایجاد کنند.

* «یک سیاره بی نقص»  مجموعه خارجی جذاب دیگری است که نوروز 1400 از شبکه مستند پخش می‌شود. در این مجموعه جذاب که دیوید اتنبرو گوینده آن است، به سیاره زمین با ساختاری کاملا متناسب با موجودیت انسان پرداخته شده است.

«یک سیاره بی نقص» در 5 قسمت تولید شده است و از 30 اسفند  تا 4 فروردین هر شب ساعت 23 پخش می‌شود.

* «جاسوسی در حیات وحش» مجموعه جذاب و پرطرفداری از مستندهای حیات وحش دنیا است که به مطالعه رفتار حیوانات می‌پردازد. در این مستند، موجوداتی مشابه نمونه‌های واقعی از حیوانات ساخته شده و با نصب دوربین روی آنان به محل زندگی این جانداران فرستاده می‌شوند. واکنش حیوانات حیرت‌انگیز است...

مستند «جاسوسی در حیات وحش» یکی از طبیعی‌ترین مستندهایی است که تا به حال از حیات وحش و زیست بوم حیوانات مختلف ساخته شده است. سری جدید این مجموعه به مناسبت نوروز 1400 از 5 تا 8 فروردین ساعت 23 روی آنتن می‌رود.

* مستند «سرزمین سحرآمیز استرالیا» که از 12 تا 14 فروردین ساعت 23 پخش می‌شود، مخاطبان را با شگفتی‌های حیات وحش این منطقه پهناور آشنا می‌کند.

* «اوکاوانگو رودخانه رویاها» نیز مستندی جذاب از دلتای اوکاوانگو است. این مستند از 9 تا 11 فروردین ماه هر شب ساعت 23 از شبکه مستند پخش می‌شود.

 

*** شبکه ورزش

* 5 مجموعه برنامه مستند ورزشی؛ با پخش مستندهای جدید ورزشی جهان از بخش‌های مختلف فوتبال و مسابقات رانندگی فرمول یک و موتورسواری برای مخاطبان این شبکه به نمایش در می آید. مستند «همه یا هیچ، تیم ملی برزیل» و «ساندرلند تا دم مرگ» هر روز ساعت ۱۷، «دنیای موتور» ساعت ۱۹:۴۵، «رانندگی برای بقا (فصل ۲)» ساعت ۱۳:۳۰ و «رالی قهرمانی اروپا»، ساعت ۲۱:۰۰ از مجموعه مستندهایی است که در عید نوروز پخش خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز