علیرضا مسعودی:

خط قرمزهای تلویزیون هر روز بیشتر می‌شود / با هیچ‌کس نمی‌توان شوخی کرد

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۳۸۹۰
خط قرمزهای تلویزیون هر روز بیشتر می‌شود / با هیچ‌کس نمی‌توان شوخی کرد
علیرضا مسعودی با اشاره به اینکه هر روز خط قرمز‌های تلویزیون بیشتر می‌شود، تأکید کرد شرایط به قدری بد شده که نمی‌توان با کسی شوخی کرد.

علیرضا مسعودی نویسنده، کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر وضعیت در تلویزیون به شکلی است که شما برای نگارش یک فیلمنامه طنز و کمدی باید مدام به این فکر کنید که اگر چیزی می‌نویسید مبادا به کسی بر بخورد و او را ناراحت کند.

مسعودی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کار طنز در تلویزیون خیلی سخت شده و شما با هیچ‌کس نمی‌توانید شوخی کنید و خط قرمزها روز به روز بیشتر می‌شود. اگر قرار است ما دوباره شاهد تولید سریال‌های طنز با کیفیت در تلویزیون باشیم بهتر است مسئولان رسانه ملی تمهیدی بیندیشند و کمی دست ما را در پرداختن به مسائل مختلف باز بگذارند.

او افزود: وضعیت در حال حاضر به شکلی است که من به شخصه در حین نگارش فیلمنامه مدام به این فکر می‌کنم که چه چیزی بنویسم و چه چیزی را کنار بگذارم و نگویم که مبادا آنچه که نوشته‌ام باعث ناراحتی افراد شود. در این شرایط رسانه‌های مختلف هم می‌توانند به کمک هنرمندان بیایند و این شرایط را دچار تغییر کنند.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «آخر خط» در ادامه درباره عدم معرفی چهره‌های مطرح طنز در سال‌های اخیر گفت: اصلی‌ترین دلیل این اتفاق عدم سرمایه‌گذاری تلویزیون روی چهره‌های جدید است. ما هیچ سرمایه‌گذاری را طی سال‌های اخیر شاهد نبودیم و البته خود سینماگران و تولیدکنندگان آثار تلویزیونی هم باید در این راه قدم بردارند و مدام اصرار به استفاده از چهره‌های مطرح و شناخته شده نداشته باشند.

مسعودی در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: من خودم در سریال قبلی‌ام چند جوان از جمله علی صبوری را معرفی کردم، در سریال «نوروز رنگی» نیز این کار را انجام دادم و به نظرم باید این کار را انجام دهیم تا نسل جدید هم بتواند در این عرصه عرض اندام کند و برای سال‌های آینده هم ما بتوانیم چهره‌های مطرح، شناخته‌شده و پرطرفداری در عرصه طنز داشته باشیم. اگر این سرمایه‌گذاری‌ها امروز انجام شود تلویزیون نتیجه‌اش را چند سال بعد خواهد دید.

این کارگردان در پایان تصریح کرد: همانطور که در ابتدا گفتم، محدودیت‌ها متأسفانه هر روز بیشتر می‌شود و اگر محدودیت‌ها همینطور بیشتر شوند قطعاً آینده خوبی را نمی‌توان برای تلویزیون در عرصه طنز متصور شد. از آنجا که در کنار این وضعیت هر روز شاهد بالا رفتن هزینه تولید و بودجه‌های غیرمنطقی هستیم قطعاً آینده خوبی را نمی‌توان برای تلویزیون پیش‌بینی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز