معرفی کتاب نوروزی؛

«کشتن مرغ مینا» رمانی علیه تجاوز و تبعیض نژادی

۱۴۰۰/۰۱/۰۲ - ۰۶:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۴۰۶۲
«کشتن مرغ مینا» رمانی علیه تجاوز و تبعیض نژادی
نل هارپر لی رمان‌نویس اهل ایالات متحده آمریکا بود که در سال ۱۹۶۰ به خاطر نگارش کتاب کشتن مرغ مقلد برنده جایزه پولیتزر برای رمان شد.

به گزارش برنا، «کشتن مرغ مینا» نخستین بار در ۱۹۶۰ منتشر شد و در سال ۱۹۶۱ جایزه پولیتزر را کسب کرد. از اولین سال انتشار تاکنون، میلیون‌ها نسخه از این کتاب به فروش رفته و به بیش از چهل زبان دیگر ترجمه شده است. بر اساس این رمان، در سال ۱۹۶۲ فیلمی به کارگردانی رابرت مالگین و نقش‌آفرینی گریگوری پک ساخته شد که از شاهکارهای سینمایی محسوب می‌شود.

کتاب کشتن مرغ مقلد یا کشتن مرغ مینا (ترجمه کتاب To Kill a Mockingbird)، نوشته‌ی نل هارپر لی (Nelle Harper Lee)، نویسنده‌ی آمریکایی زبان است. این رمانِ برجسته که با نام کشتن مرغ مینا نیز شناخته می‌شود، موفق به دریافت جایزه‌ی پولیترز در سال ۱۹۶۴ میلادی شد. کتاب کشتن مرغ مقلد در سال ۱۹۶۰ نوشته شد و از آن زمان تاکنون بیش از ۴۰ میلیون نسخه از آن در سراسر دنیا به‌فروش رفته‌ و هم‌چنین به‌بیش از ۴۰ زبان ترجمه شده است.

اگرچه این رمان به‌خاطر گرما و طنزِ خود مشهور شده ولیکن داستان اصلی آن، برخورد با مسائلی جدی و حیاتی مانند تجاوز، تبعیض نژادی و جنسیتی و عدالت اجتماعی است و هرچند در لفافه، اما به موضوعات دیگری هم‌چون شجاعت، محبت، طبقات اجتماعی حاکم‌بر آن زمان و نقش‌های جنسیتی در جنوب آمریکا نیز می‌پردازد. نکته‌ی حائز اهمیت درباره‌ی این کتاب آن‌که توانسته موضوعات نام‌برده را به خوبی به خواننده انتقال دهد. در کتاب کشتن مرغ مقلد، اتیکاس فینچ، وکیل تام رابینسون، به‌عنوان قهرمانِ اخلاقی داستان شناخته می‌شود.

بخش‌هایی از کتاب:

 تا زمانی که مسائل را از نقطه نظر کسی نبینی، آن شخص را به طور کامل درک نکرده ای... تا زمانی که به زیر پوستش بروی و به همراه آن قدم برداری.

تنها چیزی که از قانون اکثریت پیروی نمی کند، وجدان آدم است.

زمان هایی مثل این بود که فکر می کردم پدرم، که از اسلحه و تفنگ متنفر بود و هرگز در هیچ جنگی حضور نداشت، شجاع ترین آدمی بود که تا به حال زیسته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز