مدیر گروه شبکه نمایش ایران کالا:

مسابقه «هوش برتر» مسائل و مباحث اقتصادی را در قالب طنز و سرگرمی دنبال می‌کند

۱۴۰۰/۰۱/۰۲ - ۱۰:۵۲:۲۰
کد خبر: ۱۱۵۵۲۶۶
مسابقه «هوش برتر» مسائل و مباحث اقتصادی را در قالب طنز و سرگرمی دنبال می‌کند
برنامه تلویزیونی «هوش برتر» که در قالب یک مسابقه طنز تلویزیونی به تهیه‌کنندگی فرهاد ناصح و کارگردانی سعید زندی تهیه و تولید شده، از اول فروردین سال 1400 هر شب ساعت 20:45 از شبکه ایران کالا پخش می‌شود.قابل ذکر است دکتر سعید طلوعی شهردار کرمانشاه از روند تولید این برنامه تلویزیونی بازدید کردند.

خلیل حیدری مدیر گروه نمایش شبکه ایران کالا در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: مسابقه نمایشی «هوش برتر» به نوعی تکرار یک آیتم خیلی کوتاه بود که در مرکز کرمانشاه تهیه و پخش می‌شد. این ایده را با پیشنهاد آقای ناصح کمی پرورش دادیم و همین بحث گونه‌های طنز و مسابقات نمایشی در قالب پرسش و پاسخ‌ها را شاهد هستیم که در پرسش‌های مسائل اجتماعی، اقتصادی و... به چالش کشیده می‌شود.

حیدری خاطرنشان کرد: جای چنین برنامه‌ای در شبکه ایران کالا خالی بود که ما بتوانیم در قالب یک برنامه کلمات، مفاهیم و رویدادهای اقتصادی را به چالش بکشیم و در عین حال مردم با این برنامه سرگرم شوند. در واقع سرگرمی و بالا رفتن سواد رسانه‌ای را در اهداف این برنامه قرار دادیم. 

هوش برتر 2

او افزود: طنز و نقد همسایه یکدیگر هستند و آنچه که در این برنامه شاهد هستیم در کنار سرگرمی نوعی نقد نیز وجود دارد. فصل اول برنامه «هوش برتر» 32 قسمت است که به صورت میانگین هر قسمت 14 دقیقه زمان دارد. 

حیدری در ادامه اظهار داشت: همزمانی پخش برنامه «هوش برتر» با سریال «نون خ» یک حسن تصادف است و به هیچ‌وجه نمی‌توان آن را از پیش تعیین شده دانست. در ابتدای بحث تولید و پخش این برنامه قرار بود که ما لهجه‌های مختلفی داشته باشیم که در نهایت به دلیل حساسیت‌هایی که در طنز شکل می‌گیرد و مطرح می‌شود تنها لهجه شیرین فارسی کرمانشاهی استفاده کنیم. 

مدیر گروه نمایش ایران کالا تأکید کرد: در گروه ما و گروه سریال «نون خ» یک فرد مشترک نیز همکاری می‌کند که رضا رشیدی است. این بازیگر که در سریال «نون خ» ایفای نقش می‌کند در مجموعه «هوش برتر» نیز به عنوان بازیگر و نویسنده حضور دارد. پخش این برنامه از امشب آغاز می‌شود و تا اول اردیبهشت ادامه دارد که هر شب 20:45 روی آنتن شبکه ایران کالا می‌رود که احتمالاً هشت قسمت از این برنامه در ماه مبارک رمضان پخش می‌شود.

او اظهار داشت: درست است که مأموریت شبکه در قالب مباحث اقتصادی تعریف شده است اما به نظرم می‌‌توان از نگاه خشک و رسمی فاصله گرفت و اساساً طنز برای این موضوع گزینه مناسبی است، طنز گوشه‌ای از زندگی ما است و ما علاوه بر نقد به تبلیغ مسائل اقتصادی نیز می‌پردازیم. هر نقدی تخریب نیست و اساساً طنز چنین نگاهی ندارد، ما در این برنامه در راستای مأموریت‌های شبکه که اطلاع‌رسانی، سرگرمی و آموزش است حداقل دو رسالت آموزش و سرگرمی را دنبال می‌کنیم.

حیدری در پایان گفت: امیدوارم برنامه مخاطبان خود را پیدا کند و مردمی که این برنامه را دیده‌اند به نزدیکان خود دیدن آن را پیشنهاد دهند. در عرصه تبلیغات و فضای مجازی به نظر من خود برنامه باید خودنمایی کند و اگر ما حرفی را با صداقت می‌زنیم به نظرم خود مخاطب آن را می‌پذیرد و البته این احتمال هم هست که این برنامه در شبکه‌های دیگر نیز بازپخش شود.

index

هوش برتر

عوامل برنامه «هوش برتر» به شرح زیر است:

تهیه کننده: فرهاد ناصح، مجری طرح :  الهام کمایی، کارگردان: سعید زندی، نویسندگان مسابقه طنز :  سعید زندی ، رضا رشیدی، بازیگران : ابراهیم مرادی ، رضا رشیدی ، مسعود معماری آزاد ، برومند کاظمی ، احسان مرادی نیا، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز : مریم کولیوند، مدیر نور و تصویر : مهدی سلیمانی، تصویر برداران :.مهدی سلیمانی ، مسعود پوردانا ، محمد معافی، مدیر صدابرداری : معین ذوقی، مدیر تولید : مهدی شاملی، بخش وصله های بازرگانی، نویسندگان وصله های بازرگانی : ندا شاملو ، صالح عابدی ، فرهاد ناصح، مدیر دوبلاژ وصله های بازرگانی : شهریار شاکری، صداپیشه گان : کوروش زارع پناه ، لیلا کوهسار، تدوین : سید عطا موسوی ، میلاد باغبانی، دستیاران تهیه : غلامرضا کریمی ، محمد کاظمی، طراحی و اجرای دکور : رضا سنجابی، ترانه سرای تیتراژ : زهرا سادات موسوی. آهنگسازی و تنظیم : مجید رضا زاده، خواننده : بابک قدمایی

 

هوش برتر 3

نظر شما