گیتی قاسمی:

ای‌کاش دست نویسنده‌ها برای خلق کاراکتر متفاوتی از زن‌ باز باشد!/در روزگار کرونا پیشنهاد کاری بیشتری داشتم!

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۰۵:۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۵۸۳۰
ای‌کاش دست نویسنده‌ها برای خلق کاراکتر متفاوتی از زن‌ باز باشد!/در روزگار کرونا  پیشنهاد کاری بیشتری داشتم!
گیتی قاسمی بازیگر این روزهای سریال سیاوش معتقد است: دوست دارم زن‌ها درسینمای ایران کاراکترهای متفاوت‌تر و واقعی‌تری را ایفا کند و دست نویسنده را برای خلق کاراکتر زن به‌صورت واقعی بیشتر باز بگذارند تا بتوانیم جلوهای بیشتری از کاراکتر یک زن ببینیم.

گیتی قاسمی بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون که شاید در کارنامه خود آثار کمی داشته باشد اما در آثار متفاوت و پرباری حضورداشته است ازجمله آثاری که این بازیگر در آن حضورداشته است می‌توان به: ویلایی‌ها، خروج، سال‌های دور از خانه، کلمبوس، کامیون، پیامک از دیار باقی، پایتخت 1 اشاره کرد.

این روز ها سریال سیاوش با بازی شما در حال پخش است...

بله  در این اواخر در سریال «سیاوش» حضور داشتم که در حال پخش از شبکه نمایش خانگی است. و در حال حاضر هم مشغول بازی در سریال «زیر خاکی ۲» به کارگردانی جلیل سامان هستم.

با توجه به حضور شما در مدیوم‌های مختلف تصویر سینما، تلویزیون، تئاتر و شبکه‌های نمایش خانگی انتخاب و اولویت شما کدام است؟

اولویت من درواقع نقش خوب است کاراکتر خوب، متفاوت، جذاب؛ اما ترجیح من این هست که بیشتر با سینما و تلویزیون کارکنم البته که اولویت واقعی من همیشه تئاتر بوده منتها چون شرایط تئاتر در حال حاضر مناسب نیست برای اجرا یعنی هنوز خیلی گرم فعالیت‌هایش را از سر نگرفته است ترجیح می‌دهم به خاطر شرایط کرونا یک ماه دیگر نیز صبر کنم و انشا الله تا آن زمان به لحاظ کارهای تصویری هم خلوت‌تر هستم و می‌توانم با تمرکز بیشتر در تئاتر حضورداشته باشم. قطعاً همیشه اولویت اول من تئاتر بوده است بعد از تئاتر سینما و نمایش‌های خانگی برای من در اولویت قرار دارند و آخر هم تلویزیون بازهم بین تمام این‌ها نقش خوب است که برای من حرف اول رو میزند.

با توجه به شرایط کرونا چه مقدار افت کاری داشته‌اید؟

من نمی‌دانم واقعاً در شرایط بعد از کرونا من رونق کارم بیشتر شد یعنی از زمانی که کرونا آمده تا به حال  سر یک کار سینمایی و دو سریال بوده ام. یعنی شرایط کار من قبل از کرونا و بعد از کرونا خیلی فرقی نداشته است. من قبل از کرونا هم به همین اندازه کار می‌کردم حالا بعد از کرونا با یکسری حساسیت و وسواس و نگرانی بیشتر ولی خوب به‌هرحال نمی‌شد که بیکار بمانم به دلیل این‌که ما هم باید شرایط معاش و درآمدزایی خود را در نظر بگیریم.

تا به امروز نقش‌های متفاوتی را تجربه کرده‌اید از سال‌ها دور از خانه تا متری شش و نیم ملاک و معیار شما برای انتخاب نقشه‌هایتان چیست؟

به‌هرحال من بازیگر هستم و یک بازیگر حرفه‌اش ایفای نقش است یعنی اگر بازیگری ۱۰ سال ۲۰ سال ۳۰ سال هر مقداری که عمر مفید کاری داشته باشه به‌جز کار بازیگری و ایفای نقش کار دیگری قطعاً نمی‌تواند در حیطه کاری انجام دهد. حالا جذاب‌تر برای یک بازیگر این است که پیشنهادهای متفاوت و جذاب دریافت کند و بازیگر هم از بین آن پیشنهادها انتخاب کند زمانی که این پیشنهادها یا کم هستند یا متفاوت نیستند ناچار یک بازیگر ممکن است که به ورطه تکرار هم بیفتد که در مورد من خدا را شکر کمتر پیش‌آمده است و امیدوارم این ورطه تکرار برای من اتفاق نیفتد و بتوانم نقش‌های متفاوتی را ایفا کنم اولویت من با نقش‌های تأثیرگذار چه کمدی چه تراژدی و چه ژانر ملودرام فرقی نمی‌کند مهم تأثیرگذار بودن آن است و اینکه احساس می‌کنم دوست دارم مثل بقیه بازیگرها کاراکتری را بازی کنم که شاید از پس فرد دیگری ازنظر خودم حداقل اطرافیان خودم برنمی‌آید. یعنی واقعاً گیتی قاسمی لازم باشد این نقش را بازی کند یعنی یک قابلیتی در من وجود داشته باشد که این نقش را به من پیشنهاد بدهند.

 ازنظر شما کرونا چه مزایا و معایبی برای عرضه هنر دارد یا خواهد داشت؟

ازنظر من کلاً کرونا مزایایی به لحاظ مادی ندارد ولی به لحاظ معنوی دارد مزایای کرونا به لحاظ انسانی و معنوی این است که آدم‌ها شاید بعدازاین فاجعه قدر زندگی و قدر یکدیگر را بیشتر بدانند و من مزایای دیگری نمی‌بینم فقط معایب است ما این‌همه آدم‌های عزیز را ازدست‌داده‌ایم به خاطر کرونا و این خیلی آزاردهنده است و این‌که در شرایط سخت در حال کار هستیم و به‌خصوص در حیطه کار ما برای یک بازیگر خیلی سخت است که بخواهد تا لحظه آخر رفتن جلوی دوربین ماسک داشته باشد که علاوه بر استرس و هیجانات نقش استرس این‌رو هم داشته باشد که ممکن است اتفاقی برایم پیش بیاید من فکر می‌کنم که کرونا برای کار ما مزایای واقعاً نداشته فقط معایب بوده که امیدوارم آن‌هم زودتر تمام شود.

گیتی قاسمی در چه دست نقشی بیشتر می درخشد؟

 علاقه من ایفای نقش‌های چالش‌برانگیز حالا در هر ژانری کمدی تراژدی یا هر زمان دیگری. الآن فکر می‌کنم که دیگر یک خط در میان‌دارم کارهای کمدی تراژدی را کار می‌کنم و این برایم خیلی جذاب است خوب من سریال سیاوش رودارم که یک از فضای تراژیک دارد و درعین‌حال مشغول ایفای نقش در سریال «زیرخاکی ۲» هستم که یک کمدی تمام‌عیار است قبل از آن‌کاره‌ای سینمایی داشته‌ام که آن‌ها هم تراژدی بودند ولی باز قبل‌تر «سالهای دور از خانه» را بازی کرده‌ام که یک کمدی خیلی خوبی بود و بنابراین هر دو را دوست دارم خیلی هم خوب است که هر دو را کارکنم یک‌بار کمدی و یک‌بار تراژدی به ژانر خاصی علاقه یا تعلق‌خاطر ندارم فقط میدانم که کمدی کار کردن در این شرایط یک مقدار خدمت بیشتری به مردم خواهد کرد با این روحیه خسته‌ای که مردم‌دارند فکر می‌کنم اگر کار کمدی خوب ساخته شود برایشان قطعاً یک کار مقدس انجام‌شده است البته که این نظر شخصی من است.

 تا به امروز به چیزی که می‌خواهید در بازیگری رسیده است؟

برای سال پیش رو در حد قطعی شدن کاری را قبول نکرده‌ام زیرا نمی‌خواستم فعلاً کاری را انجام بدهم. بیشتر دوست دارم تا کارهایی که انجام داده‌ام پخش شود و بعد مجدد مشغول کار جدید بشوم زیرا کار سیاوش، حکم تجدیدنظر در حال پخش هستند.

مسیر بازیگری تان را چگونه می بینید؟

من هیچ‌وقت به مقصد فکر نمی‌کنم من یک بازیگرم و همیشه در مسیرم و من نمی‌خواهم که به یک مقصدی برسم و تمام من می‌خواهم همیشه کارکنم و راضی هستم تا به امروز فعالیتی که در عرصه هنر داشته‌ام از خودم رضایت دارم شاید پرونده کم‌حجمی داشته باشم اما پربار است و خدا را شکر می‌کنم بابت این موضوع بیشتر از اینکه به جایزه یا جایگاه کاری فکر کنم به این فکر می‌کنم که با انجام کار حال من خوب باشد و بتوانم کمکی کرده‌ام.

تا به امروز نقشی بوده است که دوست داشته باشید در آن حضورداشته باشید؟

به این‌طور نه اما دوست دارم زن‌ها درسینمای ایران کاراکترهای متفاوت‌تر و واقعی‌تری را ایفا کند و دست نویسنده را برای خلق کاراکتر زن به‌صورت واقعی بیشتر باز بگذارند تا بتوانیم جلوهای بیشتری از کاراکتر یک زن ببینیم.

به عنوان صحبت پایانی هرچه می خواهید بگویید...

برای تمام آدم‌هایی که در جهان زندگی می‌کنند شادی و یک‌عمر خوب داشتند و هرگونه مریضی را از مردم دور کند به‌شرط حیات امیدوارم امسال برای من به یاری خدا سال خوبی باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز