نوید فرح مرزی:

بزرگترین ضربه در گریم را از متن های ضعیف می‌خوریم!

۱۴۰۰/۰۱/۲۷ - ۰۸:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۵۸۶۲
بزرگترین ضربه در گریم را از متن های ضعیف می‌خوریم!
نوید فرح مرزی گریمور باسابقه ی سینما و تلویزیون معتقد است: باید بگویم که ما بزرگترین ضربه را از قصه های سطحی و سخیف میخوریم. من بر اساس چه داستانی باید گریم کنم باید یه قصه ای را به من بدهند که جای گریم داشته باشد.

نوید فرح مرزی گریمور در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر برنا درخصوص معظلات و مشکلات حوزه گریم که بخاطر شرایط مالی صرفا از نام گریمور استفاده می کنند گفت: صرفا استفاده از اسم نیست چندین دلیل دارد و برای هزینه نیست اولا که متاسفانه هنرپیشه های ما در آن واحد امکان دارد سر چند کار باشند و عملا  دست گریمور بسته است و نمیتواند کاری انجام بدهد؛ دوما اینکه اینجا بحث هزینه یک‌ فرمت دیگر پیدا میکند و اینِ که ما میخواهییم سریع یک کار را انجام بدهیم و تمام کنیم که کم هزینه تموم شود پس عملا نمی توانیم به سمت گریمی برویم که طراحی داشته باشد زیرا همچین گریم هایی زمان مطلوب خود را می‌خواهد.موضوع بعدی این است که تعداد زیادی هستند که فارغ التحصیل شده و جویایی نام هستند و تهیه کننده ترجیح میدهد که یه شخص ارزانتری را داشته باشد که خیلی هم گوش به فرمان تر است .که خیلی هم به صلاح و به نفعشان است که از این افراد استفاده بکنند. در نهایت باید بگویم که یک تعدادی هنرپیشه هستند که  ترجیح میدهند دوستان جوان و گوش به فرمان خود رابیاورند که هرطور دوست دارند انها را درست کنند و در عکس های دو نفره خود را در صفحه های مجازی دنبال کنند.

او در پاسخ به این سوال که در حال حاضر بجز کارهای کلاسیک و تاریخی گریم های خاصی در رسانه های مختلف نداریم نیز گفت: به نظرم خیلی از گریم های فیلم های تاریخی هم اشتباه است زیرا در آن زمان ها چنین شکل و شمایلی نداشته ایم در حال حاضر بخاطر زمان و هزینه یک رنگ  و فرم چهره برای تهیه کننده یا کارگردان کفایت میکند، باید بگویم که بحث سرعت زمان و هزینه دست به دست داده اند تا این سرنوشت شوم را برای حرفه ما رقم بزنند.البته باید بگویم من این شرایط را خیلی گردن نسل جدید نمیندارم.

فرح مرزی در پایان در باره این موضوع که چرا گریم درجشنواره فیلم فجر سیمرغ دارد ولی در تلویزیون به آن  اهمیتی داده نمی‌شود؟

سوالی که از شما دارم این است سیمرغی که در جشنواره فجر می دهند با چه تفکری است که نگران آن باشیم چرا در تلویزیون نمی‌دهند؟ در سینما از ۱۰۰ درصد حداقل به ۱۰ درصد توجه میکنند ولی در تلویزیون همان ۱۰ درصد را هم نداریم؟ زیرا  دیگر آثاری مثل سلطان و شبان، هزار دستان  و.. ساخته نمیشود میتوانیم بگویم که ما  بزرگترین ضربه را از قصه های سطحی و سخیف میخوریم.من  بر اساس چه داستانی باید گریم کنم باید یه قصه ای را به من بدهند که جای گریم داشته باشد بعد ابزار و شرایط کار مساعد باشه حقوق  درست به من بدهند تا من تجربیات و دانش خود را در اختیارشان.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز