به همت سازمان اسناد و کتابخانه در ایام نوروز؛

۱۴ هزار جلد کتاب رایگان در طرح پویش«کتاب در حرکت»

۱۴۰۰/۰۱/۰۵ - ۰۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۶۰۰۶
۱۴ هزار جلد کتاب رایگان در طرح  پویش«کتاب در حرکت»
سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در همکاری با شهرداری تهران در نوروز امسال، 14هزار جلد کتاب را به طور رایگان در اختیار هموطنان قرار داد.

به گزارش برنا، پویش«کتاب در حرکت» از آبان ماه سال جاری با تاکید بر رسالت سازمان اسناد و کتابخوانی ملی ایران مبنی بر گسترش و توسعه فرهنگ کتابخوانی در کشور عملیاتی شد و در ادامه این مسیر، در ایام نوروز 14 هزار جلد کتاب را به صورت رایگان در همکاری شهرداری تهران در اختیار هموطنان قرار  داد. 

طی برنامه ریزی انجام شده سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، این منابع فرهنگی را در 34 کتابخانه از مناطق 22گانه تهران توزیع کرده است و افراد با مراجعه به کتابخانه ها می توانند از این منابع بهره مند شوند. همچنین به منظور تداوم این پویش می توانند کتاب های خود را به دیگران اهدا کنند تا این چرخه ادامه یابد.

در این پویش از خانواده های ایرانی درخواست می شود تا کتاب های خوانده شده خود را به کتابخانه ملی ایران تحویل دهند و از این طریق علاوه بر تکمیل گنجینه ملی ایرانیان در کتابخانه ملی،‌ از این کتاب‌ها در امر ترویج همگانی کتاب‌خوانی و اهدا به کتابخانه‌های سراسر کشور به ویژه مناطق کم برخوردار استفاده شود.

همچنین در همین راستا طرح «اهدای سیار» اجرایی شد؛ در این طرح که با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و سازمان فرهنگی – هنری شهرداری تهران انجام شد، تعداد 4 کتابخانه اتوبوسی سیار برای چهارناحیه شمال، جنوب، شرق و غرب تهران در نظر گرفته شده که ضمن توزیع کتاب میان هموطنان، برنامه های عیدانه ویژه ای برگزار می کند.

لازم به توضیح است علاقه مندان برای دریافت کتاب های اهدایی می توانند به کتابخانه های امیرکبیر، علامه طرشتی (ره)،علامه امینی (ره)، شیخ اشراق، لویزان، فردوس،سرو، اندیشه، گلستان، شقایق، علامه طباطبایی(ره)، عطارنیشابوری، رازی،آیت الله طالقانی، امام خمینی (ره)، ابن سینا، خاوران، شهید فهمیده، شهید مهدی طارمی، دکترحسابی، استادحکیمی، 15خرداد، مهر،13آبان، شیخ صدوق (ره)، استاد معین، مسجدالنبی، پندار، سیدالشهداء، دکتر معتمد نژاد(رسانه)،خانواده،هدی، آفتاب و فناوری اطلاعات(IT)،مراجعه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز