نویسنده آمریکایی؛

خالق «کبوتر تنها» پر کشید

۱۴۰۰/۰۱/۰۹ - ۰۳:۵۷:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۶۷۴۸
خالق «کبوتر تنها» پر کشید
لری مک مورتری نویسنده آمریکایی که با رمان «کبوتر تنها» برنده جایزه پولیتزر و با فیلمنامه «کوهستان بروکبک» برنده جایزه اسکار شد، درگذشت.

به گزارش برنا، لری مک مورتری نویسنده آمریکایی برنده جایزه پولیتزر و صاحب آثار چون «آخرین نمایش فیلم»، «دوران مهرورزی» و «کبوتر تنها» که به فیلم های مشهوری تبدیل شدند و همینطور برنده جایزه اسکار بهترین فیلمنامه برای فیلم «کوهستان بروکبک» بنا به اعلام نیویورک تایمز در ۸۴ سالگی از دنیا رفت.

سخنگوی خانواده مک مورتری خبر درگذشت این نویسنده را تایید کرد و البته از علت مرگ او اطلاعاتی ارائه نکرد.

مک مورتری با دایانا اوسانا همکار همیشگی اش کار اقتباس فیلمنامه فیلم «کوهستان بروکبک» را براساس داستان کوتاه آنی پرولکس که درباره رابطه نامتعارف دو کابوی است، انجام داده بود. «کوهستان بروکبک» در کنار جایزه اسکار فیلمنامه، اسکار بهترین کارگردانی را برای آنگ لی و نامزدی اسکار بهترین فیلم را برای سازندگانش به همراه داشت.

این نویسنده آمریکایی در سال ۱۹۷۲ برای اقتباس از رمان خودش «آخرین نمایش فیلم» به همراه کارگردان این اثر پیتر بوگدانوویچ نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمنامه شده بود.

مک مورتری که زاده شهر تگزاس بود، اولین رمانش را با عنوان «اسب سوار عبور کن» در سال ۱۹۶۱ نوشت که منبع الهام فیلم سال ۱۹۶۳ «هاد» با بازی پل نیومن شد، مورتری در طول دوران زندگی اش ۳۰ رمان به رشته تحریر در آورد که از مهم ترین آنها می توان به «آخرین نمایش فیلم»، «دوران مهرورزی» و «کبوتر تنها» اشاره کرد.

در واکنش به خبر درگذشت این نویسنده، جیمز ال بروکس کارگردان فیلم برنده اسکار «دوران مهرورزی» در صفحه توییترش نوشت: مک مورتری در میان بزرگترین نویسنده ها بود.

ناشر این نویسنده در انگلستان نیز در واکنش به این خبر نوشت: مک مورتری در سنت بسیار غنی داستان نویسی غربی به واقع یکی از غول های ادبیات آمریکا به شمار می آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز