در رادیو فرهنگ؛

حسن کچل در پرده عشاق روایت رادیویی می شود

۱۴۰۰/۰۱/۰۸ - ۰۹:۳۴:۱۲
کد خبر: ۱۱۵۷۰۳۹
حسن کچل در پرده عشاق روایت رادیویی می شود
« حسن کچل» داستانی شنیدنی در کشورهای مختلف است که ‌یکشنبه ۸ فروردین یکی از روایت های این داستان در رادیو فرهنگ پرده خوانی می شود.

به گزارش برنا؛ ادبیات کودکانه‌ی فولکلور همیشه برای مخاطب کودک جذاب بوده ‌است،  اغلب این داستان‌های کودکانه، مفاهیم کاربردی و آموزشی را در قالب داستانی برای کودک تعریف و کودک هم به طور غیرمستقیم آن‌ها را درک می‌کند.حسن کچل» یکی از این داستان ها است که به شکل های مختلف در شهرها و اقوام و کشورها روایت می شود که معروف ترین آنها نوشته محمدعلی جمالزاده است که در  « پرده عشاق» یکشنبه ۸ فروردین ماه داستان حسن کچل این پسر تنبل  توسط مرشد معجونی پرده خوانی می شود.

حسن کچل، از زور تنبلی و بی‌مسئولیتی مدام در خانه خواب است. تا جایی که حتا برای خوردن غذا هم از اتاقش بیرون نمی‌آید. که بالاخره یک روز مادرش، نقشه‌ای می‌کشد و تصمیم می‌گیرد حسن کچل را برای همیشه از دست دیو تنبلی نجات دهد.

علاقه مندان می توانند برای شنیدن داستان های کهن در ایام  نوروز ساعت ۲۱ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز با رادیو فرهنگ همراه شوند و برنامه« پرده عشاق» به تهیه کنندگی مریم قاسمی و اجرای مرشد معجونی را بشنوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز