محمد قاصد اشرفی:

تعطیلی مستمر، این تصور را به وجود آورد که سینماها محلی نا امن هستند / دیگر شاهد تعطیلی بی‌مورد سینماها نخواهیم بود

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۸۸۵۷
تعطیلی مستمر، این تصور را به وجود آورد که سینماها محلی نا امن هستند / دیگر شاهد تعطیلی بی‌مورد سینماها نخواهیم بود
محمد قاصد اشرفی با اشاره به اینکه سینماها در بحث شیوع ویروس کرونا نسبت به سایر مکان‌های عمومی محلی امن‌تر هستند تأکید کرد که تعطیلی مستمر در سال گذشته این تصور را به وجود آورد که سینماها محلی نا امن و خطرناک هستند.

محمد قاصد اشرفی رئیس انجمن سینمادارها و مدیر سینما ماندانا در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: در سالی که گذشت سینمای ما در چند نوبت به مدت طولانی تعطیل شد و قطعاً یکی از دلایل اصلی این اتفاق ناراحت‌کننده قرار گرفتن سینماها در گروه سه مشاغل بود که با اوج‌گیری کرونا هر بار سینماها اولین مراکزی بودند که تعطیل می‌شدند.

اشرفی تأکید کرد: متأسفانه تعطیلی مستمر سینماها این تصور را در مردم ایجاد کرد که سینماها محلی خطرناک برای شیوع کرونا هستند و قطعاً با این تصور مردم دیگر این اعتماد را ندارند که به سینما بروند و فیلم ببینند در حالیکه سینماها با توجه به تعداد کم مخاطبان و رعایت پروتکل‌ها و ضدعفونی کردن سالن‌ها یکی از امن‌ترین مکان‌ها است.

او افزود: تعطیلی طولانی مدت در سالی که گذشت سینماها را در شرایط اقتصادی بسیار بدی قرار داد و از طرفی عدم اکران فیلم‌های مناسب و مخاطب‌پسند وضعیت را بدتر از قبل کرد و امیدی که با بازگشایی سینماها داشتیم هم از بین رفت و اتفاق مثبتی در جهت فروش بالای فیلم‌ها و رونق گرفتن سینماها رخ نداد. با نزدیک شدن به نوروز این امید در ما به وجود آمد که شاید بتوان با اکران نوروزی وضعیت را کمی بهبود بخشید اما متأسفانه در شرایطی که بسیاری از شهرها به وضعیت نارنجی رسیدند سینماها دوباره تعطیل شدند و این امید هم از بین رفت.

مدیر سینما ماندانا در ادامه تأکید کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی رئیس سازمان سینمایی خوشبختانه سینما از گروه شغلی سه به گروه دو انتقال پیدا کرد و فکر می‌کنم در سال جدید کمتر با مشکل تعطیلی سینماها مواجه باشیم. اگر سینماها تعطیل نمی‌شدند و تبلیغات خوبی صورت می‌گرفت به نظر من با اکران خوبی مواجه بودیم. با توجه به اینکه کارگردان‌هایی چون مجید مجیدی و مسعود کیمیایی که فیلم‌هایشان اکران شده است طرفداران بسیاری دارند و فیلم‌های کمدی که اکران شده‌اند می‌شد به اکران موفق فیلم‌ها امیدوار بود اما متأسفانه مدت زمان کوتاهی که سینماها باز بودند این فرصت را به فیلم‌ها نداد که تبلیغات مناسب داشته باشند و مخاطبان بتوانند آثار را انتخاب کنند. امیدوارم با باز بودن سینماها در سال جدید این بحران اقتصادی که به وجود آمده کم‌کم از بین برود و مردم هم فرصت داشته باشند که به سینما بروند و فیلم‌ها را تماشا کنند.

اشرفی در ادامه اظهار داشت: یکی از نکات مثبتی که در عملکرد مدیریت سینما باید عنوان کنم حضور میدان آقای انتظامی در سینماها بود که بسیار دلگرم کننده بود. بازدید سرزده ایشان از سینما این دلگرمی را به ما داد که به وضعیتی که وجود دارد آشنا هستند و مسائل را پیگیری می‌کنند. قرار گرفتن سینما در سطح شغلی دو این امید را برای ما به وجود می‌آورد که دیگر شاهد تعطیلی بی مورد سینماها نخواهیم بود و امیدوارم در آینده فیلم‌های خوبی نیز اکران شوند و مردم که همیشه از سینما حمایت کرده‌اند باز هم این حمایت را ادامه دهند و به دیدن آثار مورد علاقه‌شان بیایند تا این صنعت ضعیف که در شرایط بسیار بدی قرار دارد بتواند به حیات خود ادامه دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز