همزمان با بررسی اشعار شاهنامه؛

استاد بنان «با کاروان شعر و موسیقی» پیام دل را می خواند

۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ۲۳:۰۶:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۸۹۸۲
برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» در کنار بررسی اشعاری از شاهنامه قطعه «پیام دل»زنده یاد استاد غلامحسین بنان را پخش می کند.

به گزارش برنا، «با کاروان شعر و موسیقی» در برنامه شماره ٢٥٦ شنوندگان رادیو فرهنگ را به شنیدن«پیام دل»زنده یاد استاد غلامحسین بنان دعوت می کند.

رادیو فرهنگ در برنامه« باکاروان شعر و موسیقی» که به بررسی شناسنامه آثار فاخر موسیقی ایرانی اختصاص دارد شنبه ۱۴ فروردین ماه «پیام دل»  با صدای زنده یاد «غلامحسین بنان» را پخش و در این برنامه عوامل آن معرفی می شوند؛شاعر این اثر «حسین گل گلاب» است که «علینقی وزیری» آن را آهنگسازی کرده است. 

غلامحسین بنان این شعر را دردستگاه ماهور اجرا کرده است.

غلامحسین بنان خواننده موسیقی کلاسیک ایرانی است که از سال‌های ۱۳۰۶ تا سال ۱۳۴۷ در زمینه موسیقی ملی ایران فعالیت داشت. او عضو شورای موسیقی رادیو، استاد آواز هنرستان موسیقی تهران و بنیان‌گذار انجمن موسیقی ایران بوده است.

استادان تراز اول موسیقی سنتی چون روح‌الله خالقی، ابوالحسن صبا، مرتضی محجوبی، احمد عبادی، حسین تهرانی، علی تجویدی، و… با بنان همکاری داشته‌اند.

برنامه « با کاروان شعر و موسیقی » ساعت۱۲:۲۰  تهیه کنندگی « یلدا احتشامی» و اجرای «مریم واعظ پور» روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

 

نظر شما