در چهارسوی علم شبکه چهار؛

مستند « گنجینه‌های ملی; هنر مجموعه داری» / ببینید

۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۰۸:۳۳:۲۵
کد خبر: ۱۱۵۹۵۳۹
مستند « گنجینه‌های ملی; هنر مجموعه داری» / ببینید
مستند هشت قسمتی « گنجینه‌های ملی؛ هنر مجموعه داری» در مجموعه «چهارسوی علم» شبکه چهار سیما به نمایش در می آید.

به گزارش برنا، « گنجینه‌های ملی; هنر مجموعه داری» با نام اصلی (National Treasures the Art of Collecting)به کارگردانی  آلاستر لایزل  ( Alastair layzell) محصول 2019  انگلیس است و از 14 فروزدین ماه هر شب ساعت 22 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

در این مجموعه، 8 مجموعه دار برتر جهان که اکثر آثار هنری مجموعه‌های خود را به موزه‌های جهان قرض می دهند، دیگر آثار خود را که برخی سال ها از دید عموم دور بوده اند به نمایش می‌گذارند.

در اپیزود اول از این مجموعه مستند جذاب و هنری، پروفسور دیوید خلیلی دربارهء آثار هنری مجموعه خود می‌گوید .

و در اپیزود دوم، فرانچسکو کارارو و همسرش که سالهاست به جمع آوری آثار ساخته شده از شیشه در جهان پرداخته اند، مجموعه خود را معرفی می‌کنند ..

در اپیزود سوم دیوید لوییس مجموعه خود را که شامل تصاویری از مردانیست که استادان کهن سالها قبل آنها را به تصویر کشیده اند نمایش و درباره آنها توضیح می دهد.

اپیزود چهارم دیدگاه شخصی از هنر مجموعه داری: فرانک کوهن ، شیفته است که به بررسی شخصی از آثار بریتانیای مدرن تا استادان کهن در مجموعه فرانک کوهن می‌پردازد.

اپیزود پنجم دیدگاه شخصی از هنر مجموعه داری : جاناتان هیلز ، سا می‌باشد  و مجموعه ی خود را که شامل ساعت هایی بسیار نفیس و زیباست نمایش می دهد و درباره تاریخچه ساعت سازی در جهان سخن می‌گوید ...

اپیزود ششم دیدگاه شخصی از هنر مجموعه داری: آتیلیو کودوگناتو است و درباره تاریخچه ساعت سازی در جهان سخن می‌گوید ...

اپیزود هفتم دیدگاه شخصی از هنر مجموعه داری: راجر تروند ، رایحه می‌باشد و مجموعه عکس راجر تروند شامل 3000 عکس که تاریخ عکاسی از دوران آغازین عکاسی را نشان می دهد که پس از درگذشت راجر توسط خانواده او به نمایش گذاشته می‌شود.

و اپیزود آخر دیدگاه شخصی از هنر مجموعه داری: پاتریسیا ساندرتو ،مدلی از یک مجموعه دار هنر مدرن است . پاتریسیا ساندرتون و مجموعهء او که ترکیبی از مجسمه ، فرش ، تابلو و جواهرات است در این قسمت نمایش داده می‌شود.

« گنجینه‌های ملی; هنر مجموعه داری» به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما ازشنبه تا چهارشنبه به مدت دو هفته ساعت 22 از شبکه چهار سیما پخش و روز بعد ساعت 15 بازپخش می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز