عضو شورای نظارت بر صداوسیما :

تلویزیون ، نوروز موفق عمل کرد

۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۱۲:۲۷:۵۰
کد خبر: ۱۱۵۹۷۶۵
تلویزیون ، نوروز موفق عمل کرد
عضو شورای نظارت برصداوسیما گفت : تلویزیون، نوروز امسال با تنوع برنامه ها و چینش مناسب در جذب مخاطبان موفق عمل کرد و عملکرد قابل قبولی داشت.

به گزارش  برنا، سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس و عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما گفت : با توجه به نوروز متفاوت امسال به دلیل شرایط کرونایی، رسانه ملی در ایجاد فضایی شاد و نشاط آور موفق عمل کرد و توانست با چینش متنوع برنامه ها ، بینندگان را پای تلویزیون بنشاند.

قاضی زاده هاشمی در خصوص برنامه های تحویل سال 1400 گفت:  از میان برنامه های تحویل سال ، فرصتی بود تا برنامه های ویژه تحویل سال شبکه های یک و سه سیما را نگاه کنم که برنامه تحویل سال شبکه یک از تنوع و ساختار جدیدتری برخوردار بود و توانست فضای متفاوت تری نسبت به ویژه برنامه های نوروزی تحویل سال برای مخاطبان خود به نمایش بگذارد و شبکه سه هم فضایی شاد و مفرحی را فراهم کرده بود.

عضو شورای نظارت بر رسانه ملی تاکید کرد : ترکیب بندی ویژه برنامه های تحویل سال نو باید تنوع و طیف گسترده تری از اقشار مختلف را پوشش دهد و نگاه ویژه تری به مسائل روز جامعه داشته باشد و بهتر بود در کنار دعوت از هنرمندان  و قهرمانان عرصه های مختلف ، تلاشگران حوزه سلامت و کادر درمانی در این برنامه ها ، حضور پر رنگ تری می داشتند.

احسان قاضی زاده هاشمی درباره سریال های نوروزی سیما هم گفت : « نون خ» از جمله سریال های پرمخاطب و پرطرفدار ایام نوروزی بود که توانست همچون فصل های گذشته با داستان جذاب، طنزآمیز و سرگرم کننده خود، مخاطبان زیادی را پای تلویزیون بنشاند.

وی با اشاره به خوش ساخت بودن سریال « نون خ» خاطرنشان کرد : این سریال علاوه بر دارا بودن مایه های طنز و سرگرمی ، موضوع مهم تحکیم خانواده ، زنده نگه داشتن آیین ها و رسوم کردزبانان عزیز کشورمان و رابطه عاطفی درون خانواده را با ظرافت و زیبایی به تصویر در آورد که این مهم نیاز امروز جامعه  ماست.

عضو شورای نظارت بر صداوسیما درباره دیگر سریال های نوروزی تلویزیون هم گفت : سریال  «گاندو» که در ژانر امنیتی – سیاسی به روی آنتن سیما رفت ، جدی و پیام های محکمی دارد و از آنجایی که به یکی از مسائل مهم کشور در سال های اخیر پرداخته ،  ضرورت ساخت آن وجود داشت که با استقبال طیف های زیادی از بینندگان تلویزیون همراه شد.

نمایند مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درخصوص  سریال شبکه پنج تصریح کرد : سریال « نوروز رنگی » نگاه خوبی به وقایع یکی از سال های دهه 60 داشت که در عینِ طنز و سرگرمی، به سنت‌ ها و آداب ایرانی در شهر مشهد مقدس پرداخته و به نظر می رسد اگر از تبلیغات بیشتری بهره مند بود از اقبال و میزان مخاطبان بیشتری بهره مند می شد.

وی همچنین درباره دو قسمت پایانی سریال «پایتخت» که در روزهای پایانی اسفند سال گذشته پخش شد ، گفت : دو قسمت پایانی این مجموعه را دیدم اما از آن توقع و انتظار بیشتری می رفت.

عضو شورای نظارت بر صداوسیما در ادامه با اشاره به نوآوری در فصل جدید «خندوانه» شبکه نسیم افزود : «خندوانه» توانست با ایجاد تنوع در فرم و ساختار خود در سال جدید و با گنجاندن بخش های جدید و متنوع و خلاقانه ، از فرم و سبک فصل های پیشین خود فاصله بگیرد که همین امر به افزایش مخاطبان و همراهان همیشگی این برنامه منجر شد.

وی ادامه داد : از دیگر برنامه های موفق سیما در نوروز 1400 ، مجموعه مستند «ایرانگرد» است که بسیار برنامه خوش ساخت و دیدنی تر شده و نسبت به فصل های قبلی خود از تکنولوژی و تکنیک های فنی جدیدتری بهره برده است.

احسان قاضی زاده هاشمی درباره پخش انیمیشن های سینمایی ویژه کودکان و نوجوانان هم گفت : تلویزیون در ایام عید با پخش انیمیشن های متنوع و جدید ، خوب و موفق عمل کرد و برخی از این ژانر نمایشی ، بسیار انتخاب های خوبی بود و ان شالله در آینده  بیشتر معرفی شود و تمرکز فقط بر دو تا سه انیمیشن نباشد .

وی همچنین درباره پخش فیلم های سینمایی گفت : تلویزیون امسال یک بسته کاملی از فیلم های سینمای ایران و جهان را نمایش داد و برای نخستین بار چند فیلم ایرانی از جشنواره فجر امسال در جدول پخش سینمایی نوروزی خود گنجاند که رویداد بسیار خوبی است.

نماینده مجلس خاطرنشان کرد: از آنجایی که برنامه های دیدنی و سرگرم کننده زیادی از تلویزیون در نوروز 1400 پخش شد شاید برخی از مردم به خاطر ایام عید ، از دیدن برنامه ها و سریال ها ، محروم شدند که بجاست  تلویزیون با برنامه ریزی و اطلاع رسانی ، بار دیگر این برنامه ها را در فواصل مختلف برای علاقه مندان پخش کند.

به گفته قاضی زاده هاشمی، برنامه هایی با ساختار مسابقه و سرگرمی از جمله برنامه هایی است که توانسته قشر زیادی از بینندگان  رسانه ملی را جذب کند اما برای تکراری نشدن فضای اجرای مسابقات باید در شبکه ها بر تنوع بیشتر و خلاقیت ساخت این گونه از برنامه ها تمرکز شود تا از میزان جذابیت آن کاسته نشود .

وی با تاکید بر ضرورت توجه به جنبه های نوآوری و به روز بودن در ساختارهای مختلف برنامه سازی ابراز امیدواری کرد : ان شاالله شاهد ساخت کارها و تولیدات باکیفیت و خوش ساخت بیشتری در بخش نمایش و سریال های تلویزیونی در طول  سال چه به لحاظ فیلمنامه، کارگردانی و بازی های قوی و ... باشیم تا  نیاز و درخواست مخاطبان را پاسخ داده شود .

 

نظر شما