«به رنگ نوا» سازهایی که برای حسین علیزاده نواخته شد

۱۴۰۰/۰۱/۱۶ - ۱۱:۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۱۶۰۲۲۳
«به رنگ نوا» سازهایی که برای حسین علیزاده  نواخته شد
آلبوم «به رنگ نوا» تازه ترین کار به نوازندگی تار رادمان توکلی و نوازندگی تمبک حمید قنبری است که برای قدردانی از حسین علیزاده منتشر شد.

به گزارش  برنا، «به رنگ نوا» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار موسیقایی منتشر شده در ژانر موسیقی ایرانی است که با هنرمندی رادمان توکلی نوازنده تار و حمید قنبری نوازنده تمبک منتشر شد.

«زندگی»، «آواز درآمد»، «ضربی گردانیه»، «آواز بیات راجه»، «چهارمضراب نوا»، «نیشابورک»، «ای عشق»، «آواز نهفت»، «ضربی مَجُسلی»، «آواز گَوِشت- عشیران – دوگاه – بیات ترک»، «ضرب اصول بیات ترک (بر اساس نواخته‌های حسین علیزاده و محمدرضا لطفی)»، «ادامه آواز بیات ترک و فرود به نوا» و «به رنگ نوا» قطعات تشکیل دهنده این آلبوم هستند.

رادمان توکلی با انتشار متنی در توضیح این یادداشت نوشته است: «نوا برایم سپاسی است در مواجهه با زیبایی، از او که آن را آفرید … نیایشی که تنها کلامش نام اوست. و هنگامی که شروع به نواختنش کنی حسی مرکب از هر نوایی که در عمق جانت نشسته همراهت می‌شود وبه دستان و پرده‌های ساز می‌آید. آن حال غریب نی در نوا، زندگی که بی تو به سر نشد، پرده‌ای که با زخمه ساز تو نو گشت و آن باده ای که تویی… این اثر تلاش کوچکی است برای سپاس از او که این دل را روشن و رهنمای جان می‌شود. سپاس از او که نامش به رنگ نواست. استاد حسین علیزاده…»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز