مدیر رادیو فرهنگ:

انتخابات روی موج فرهنگ /نیازمند دیپلماسی فرهنگی بین دولت‌ها و ملت‌ها هستیم

۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۰۷:۳۶:۳۸
کد خبر: ۱۱۶۳۰۵۴
علیرضا حبیبی مدیر رادیو فرهنگ درباره برنامه‌های این شبکه رادیویی برای انتخابات به ویژه برنامه ها و برنانه های منعطف شبکه اشاره داشت و تصریح کرد: پایه های نظام جمهوری اسلامی ایران بر عقیده و فرهنگ استوار است و انتخابات علاوه بر بحثی سیاسی مساله ای با زیربنای فرهنگی است .

به گزارش برنا، مدیر رادیو فرهنگ در خصوص اهمیت فعالیت های این شبکه رادیویی در انتخابات گفت: باید با تولید برنامه های آگاهی دهنده و امیدبخش مردم کشور را برای انتخابات ریاست جمهوری که انتخاباتی تاثیرگذار است آماده کنیم. 

وظیفه رادیو، به ویژه رادیو فرهنگ در این میان از اهمیت والایی برخوردار است، چرا که رسانه به مثابه دانشگاهی برای آموزش همبستگی و مشارکت در امور کشور عزیزمان است و فرهنگ همدلی و همراهی باید برای کسب این مهم وجود داشته باشد.

*هشت برنامه از جدول پخش رادیوفرهنگ به انتخابات اختصاص یافته است 

مدیر رادیو فرهنگ درباره ویژه برنامه های این شبکه رادیویی برای انتخابات ریاست جمهوری در ۱۴۰۰ عنوان کرد: برنامه های ویژه « آقای رییس» و « روز روشن» ،« فرهنگ شهر» و « بازتاب»برای این ایام در رادیو فرهنگ تدارک دیده شده است که چالش های فرهنگی کشور را برای دوره چهارساله رییس جمهور آینده مطرح می کند.

وی افزود: آقای رییس عنوان برنامه ای است  که از ابتدای سال چهارشنبه ها ساعت۲۱ کاری از  گروه سیاسی رادیو فرهنگ برای انتخابات پخش می شود و در جدول این شبکه رادیویی برنامه « سرزمین من» با موضوع اهمیت انتخاب درست و نقش شرکت در انتخابات در سرنوشت کشور برای پخش در نظر گرفته شده که هرروز ساعت۱۲:۴۵ روی آنتن می رودهمچنین «فرهنگ شهر» پنجشنبه ها ساعت ۱۸ به تبیین چرایی حضور در انتخابات و تاثیرات آن در جامعه می پردازد.

حبیبی به اضافه شدن بخشی در برنامه « صبح به وقت فرهنگ» ویژه انتخابات اشاره کرد وگفت: مجله صبحگاهی اجتماعی «صبح  به وقت فرهنگ» در بخش« دیدگاه» به نگاه مردم به انتخابات و ابعاد اجتماعی حضور در انتخابات اختصاص دارد این بخش برنامه  هرروز پس از خبر ساعت ۷ پخش می شود همچنین گروه سیاسی رادیو فرهنگ نیز روزهای چهارشنبه را به موضوع انتخابات اختصاص داده و ساعت ۱۶ با برنامه بازتاب و ساعت ۲۱ با برنامه« آقای رییس» به این مساله نگاهی ویژه دارد و برای روزهای جمعه ساعت ۱۸ برنامه ای با عنوان « روز روشن» بامحوریت آگاهی بخشی و تحلیل سیر انتخابات از ابتدای انقلاب اسلامی با حضور چهره های فرهنگی و نخبگان سیاسی کشور در نظر گرفته شده است که به همت گروه جامعه پس از ماه مبارک رمضان پخش می شود

حبیبی به دیگر برنامه های منعطف شبکه اشاره داشت و تصریح کرد :گروه ادب و هنر در برنامه  «ققنوس » با بخش « انتخاب ناب»و گروه کتاب در برنامه« هفت اقلیم» ساعت ۲۰ به ملاک های انتخاب درست و مناسب اشاره می کنند.

مدیر رادیو فرهنگ در خصوص اهداف این ویژه برنامه ها گفت:روشنگری ، آگاهی بخشی و ایجاد اعتماد در مردم و بسترسازی، تسهیل و هم افزایی ملی برای برگزاری انتخابات تراز انقلاب اسلامی از مهم‌ترین اهداف تولید و پخش این برنامه ها است .

حبیبی در پایان گفت: ما هرچه برای فرهنگ کار کنیم، سرمایه گذاری برای آیندگان ما محسوب می شود. سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ اگرچه دیربازده است اما محصول آن ماندگار است و شیرینی و ثمره اش تا مدت ها باقی می ماند. امیدوارم بتوانیم به مسایل مختلف از دید فرهنگ نگاه کنیم چراکه باعث می شود مسایل زودتر حل بشود. افزایش تعامل و کاهش کدورت ها نتایج دیپلماسی فرهنگی بین دولت ها و ملت ها می باشد و ایران ما نیازمند دیپلماسی فرهنگی درون کشور است.

 

نظر شما