با نگارش هوشنگ جاوید؛

«آشنایی با موسیقی نواحی ایران» با اپلیکیشن سوره مهر

۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۱۱:۱۰:۲۸
کد خبر: ۱۱۶۳۲۵۱
«آشنایی با موسیقی نواحی ایران» با اپلیکیشن سوره مهر
انتشارات سوره مهر اپلیکیشن تخصصی آشنایی و بررسی موسیقی نواحی مختلف ایران را در اختیار مخاطبان قرار داد.

به گزارش برنا، معرفی موسیقی نواحی، آشنایی با سبک موسیقی و اساتید هر منطقه و نوایی از موسیقی سنتی نواحی به همراه تصاویر و ویدیوهایی از هر خطه برگرفته از کتاب «آشنایی با موسیقی نواحی ایران» به نگارش هوشنگ جاوید است.

این کتاب در ۱۳ فصل به بررسی موسیقی نواحی ایران چون : موسیقی ترکی، کردی،‌ بختیاری،‌ مازندران ،‌خراسان ،سیستان و … می پردازد.

«موسیقی نواحی ایران» در واقع به طور کوتاه به بررسی تاریخچه موسیقی مناطق ایران ، نغمات ، سازها ، ملودی ها ، دستگاهها وبزرگان موسیقی این مناطق پرداخته و ریشه ها و دلایل تاریخی و اجتماعی بسیاری از تحولات در حوزه موسیقی را مورد توجه قرار می دهد.

جاوید که در ادامه دیگر آثار موسیقایی خود به ویژه موسیقی مناطق ، اقدام به انتشار این اثر کرده است معتقد است « موسیقی به بلندای تاریخ بشریت قدمت دارد» . به نظر وی « پدید آمدن مسئله موسیقی ِ منطقه ای یا ناحیه ای یا بومی از زمانی آغاز گردیدکه اجتماعات کلان،‌یک دست و هم دل نخستین با تحولات مختلف فکری،‌فرهنگی و نژادی که اکثرا به صورت ایل و طایفه های کوچنده می زیستند، یا به یک جانشینی روی آوردند .»

لازم به ذکر است از جاوید تا کنون آثاری چون : نقش زن در موسیقی مناطق ایران ، موسیقی آیینی قوم ترکمن ، آواهای روح نواز و … منتشر شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز