مسعود نوابی:

جامعه ما امروز بیش از همیشه به آثار کمدی نیاز دارد / مردم از سینمای تلخ و افسرده خسته شده‌اند

۱۴۰۰/۰۲/۲۰ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۴۰۷۹
جامعه ما امروز بیش از همیشه به آثار کمدی نیاز دارد / مردم از سینمای تلخ و افسرده خسته شده‌اند
مسعود نوابی معتقد است که مردم از سینمای تلخ و افسرده خسته شده‌اند و جامعه ما امروز بیش از هر زمان دیگر به ساخته شدن و پخش و اکران آثار کمدی نیاز دارد.

مسعود نوابی کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: جامعه امروز ما نیازی اساسی به فیلم‌ها و سریال‌های کمدی دارد چرا که ما به واسطه مشکلات اقتصادی و به خصوص شیوع ویروس کرونا در حال حاضر شاهد بالا رفتن میزان افسردگی در جامعه هستیم و متأسفانه فیلم‌ها و سریال‌ها بیشتر از تزریق نشاط به افسرده و ناراحت کردن جامعه مشغول است.

نوابی در ادامه اظهاراتش گفت: جامعه به فیلم‌های کمدی و شاد نیاز دارد و مردم دیگر از فضای تلخ و ناراحت‌کننده خسته شده‌اند. تا امروز در این شرایط به این نیاز اساسی در جامعه پاسخ داده نشده و فیلم‌های معدودی مثل «خوب بد جلف» هستند که کیفیت مناسبی دارند. امروز ساخت سریال‌های طولانی طنز در تلویزیون باید در اولویت قرار بگیرد و مردم می‌توانند دوباره با دیدن این آثار هر شب ساعاتی را با حال خوب بگذرانند اما متأسفانه نمی‌دانم چرا تلویزیون چنین کاری انجام نمی‌دهد.

او افزود: در همه جای دنیا به سینمای کمدی نگاهی سطحی و نه چندان جدی وجود دارد. معدود فیلم‌هایی را می‌توان نام برد که کمدی هستند و در جشنواره‌ها هم مورد استقبال قرار گرفته‌اند اما به طور کل این گونه سینمایی در کشور ما از این شانس برخوردار است که مورد استقبال قرار بگیرد و فروش بالایی داشته باشد و می‌بینیم که هر سال فیلم‌های کمدی جزو آثار پرفروش هستند و من هم با فیلم‌هایی چون «کلاهی برای باران» و «قلقلک» این فروش و استقبال را تجربه کردم به طوری که زمان فروش دیسک «قلقلک»، این فیلم توانست آن زمان 1 میلیارد تومان فروش داشته باشد.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «دردسر والدین» در ادامه تأکید کرد: امروز شاید نگاهی جدی به سینمای کمدی وجود نداشته باشد و ساخت آن را بسیار سهل و آسان تصور کنند. این معضل را نمی‌توان نادیده گرفت اما با وجود این هم من معتقدم باید ساخت آثار کمدی در اولویت قرار بگیرد و ما باید به تزریق شادی در جامعه توجه کنیم.

نوابی تصریح کرد: امروز بیش از هر چیز در تولید آثار کمدی تولیدکنندگان به فروش بالا توجه دارند که البته این به خودی خود نمی‌تواند یک ایراد محسوب شود چرا که یکی از ویژگی‌های اصلی کمدی این است که با عامه مردم ارتباط برقرار کند. این اتفاق را طبیعی می‌دانم ولی ما شاهد ساخت فیلم‌های باکیفیت و پرمحتوایی هم در سینمای کمدی هستیم که می‌توان فیلم «چشم و گوش بسته» فرزاد موتمن را در این مورد مثال زد. به نظر من بهترین دوره ساخت آثار کمدی به 20 سال پیش برمی‌گردد که من هم مجموعه تلویزیونی «دردسر والدین» را ساختم و با استقبال خوبی روبرو شد. آن زمان کمدی‌ در سینما حرف اول را می‌زد و باید بپذیریم که امروز در همه جای دنیا سینما به سمتی رفته که دیگر از ارزش‌های گذشته در آن خبری نیست. سینمای آمریکا که شاید یکی از بهترین سینماهای دنیا را داشته باشد هم امروز درگیر ویژوال افکت شده و همه چیز کامپیوتری شده است. دیگر خبری از سینما نیست و همه چیز به سمت جلوه‌های ویژه رفته است.

او در پایان گفت: به طور کل سینما به سمتی دیگر می‌رود و شاید چند سال بعد از سینمایی که امروز شاهد هستیم خبری نباشد. اکران آنلاین و همین جلوه‌های کامپیوتری خود نشانه‌های این اتفاق هستند و فکر می‌کنم از جهاتی هم این اتفاقات می‌توانند مثبت باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز