با هدف بیان چالش های ساخت سازهای ایرانی؛

محسن راسخ به «نیستان» می آید

۱۴۰۰/۰۱/۲۴ - ۰۷:۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۱۶۴۲۰۷
محسن راسخ  به «نیستان» می آید
محسن راسخ پیشکسوت عرصه ساز سازی با حضور در برنامه «نیستان» رادیو فرهنگ از فعالیت های خود در این عرصه با شنوندگان سخن می گوید.

به گزارش برنا، محسن راسخ پیشکسوت عرصه ساز سازی با حضور در برنامه نیستان رادیو فرهنگ درباره فعالیت های هنری خود می گوید برنامه «نیستان» سه شنبه ۲۴ فروردین ماه میزبان محسن راسخ پیشکسوت عرصه ساز سازی و استاد ساخت سنتور از شاگردان مرحوم ناظمی و ابراهیم قنبری مهر  است .

در این برنامه نمونه آثار با ساز سنتور ساخته  استاد راسخ  و اجرای میلاد کیایی تقدیم شنوندگان می شود.

محسن راسخ متولد سال 1332 در تهران است ، وى ازدوران نوجوانى علاقه خاصى به موسیقى داشت ونزد اسدالله ملک به یادگیرى نواختن ویولن پرداخت و کمی بعد به شاگردی حسین ملک برای آموختن سنتور روی آورد، باگذشت زمان به خاطرعلاقه وذوق سازسازى شروع به ساختن آلات موسیقی نمود واز راهنمایى اساتید مختلفى بهره برد و به شاگردى اساتید گرانقدرى از جمله ابراهیم قنبرى مهر و مهدى ناظمى پرداخت.

وی درساخت ساز توجه زیادى به خوش صدا بودن آن دارد و استفاده ازچوب مناسب و خشک و جنس به کاررفته درآن راهمواره موردتوجه قرارداده است ودرساختن سازهاى سنتور، کمانچه، قانون، سه تار و ویولن آشنایى کامل دارد و همواره کوشش نموده از تولید انبوه بدور باشد و سازی بی عیب و نقص وخوش صدا تحویل هنردوستان و اساتید موسیقی دهد.ایشان دارای مدرک درجه یک هنری ازطرف شورای ارزشیابی هنرمندان است.

در ادامه این برنامه ندا رادمهر اخبار موسیقی را اعلام می‌کند و فرنوش تدین به معرفی آوار ارزشمند موسیقی می‌پردازد.

موسیقی از ایده تا اجرا به روایت کیوان ساکت نیز از دیگر بخش های برنامه «نیستان» است.

برنامه «نیستان» ساعت ۲۲ به تهیه‎کنندگی وحید رستگاری و همراهی  یلدا احتشامی ، گویندگی  فاطمه رکنی و اجرای کارشناسی رضا مهدوی  از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز پخش می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز