مهدی صباغ‌زاده:

مردم در کنار خنده و تفریح ترجیح می‌دهند در آثار نمایشی دغدغه‌هایشان نیز مطرح شود/ کمدی‌های باکیفیت به نشاط جامعه کمک می‌کنند

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۴۵۸۹
مردم در کنار خنده و تفریح ترجیح می‌دهند در آثار نمایشی دغدغه‌هایشان نیز مطرح شود/ کمدی‌های باکیفیت به نشاط جامعه کمک می‌کنند
مهدی صباغ‌زاده کارگردان با سابقه سینما وتلویزیون با اشاره به اینکه تنها آثاری کمدی می‌توانند به نشاط جامعه کمک کنند که کیفیت لازم را داشته باشند، تأکید کرد که مردم ترجیح می‌دهند در کنار خنده و تفریح در آثار نمایشی دغدغه‌هایشان نیز مطرح شود.

مهدی صباغ‌زاده تهیه‌کننده و کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: امروز برای پرداختن به مسائل مختلف اجتماعی در آثار سینمایی مشکل چندانی وجود ندارد و اگر یک فیلمساز بخواهد به موضوعی مهم بپردازد می‌تواند با دریافت مجوز ساخت اثری که مدنظر دارد را تولید کند اما مسئله اصلی پیش از این موضوع این است که اصلاً دغدغه‌ای در بین فیلمسازان ما وجود دارد یا خیر.

صباغ‌زاده تصریح کرد: طی سال‌های اخیر من فیلمی کمدی یا طنز ندیده‌ام که کیفیت مناسبی داشته باشد و معمولاً آثار با طنزهای بی خاصیت و سطحی ساخته شده‌اند که فقط هدف از تولید آن‌ها درآمدزایی و به دست آوردن پول بوده است.

این کارگردان در ادامه گفت: قطعاً آثار کمدی می‌توانند به بالا رفتن روحیه مردم کمک کنند و باید این موضوع مورد ارزیابی قرار بگیرد که مردم از چه آثاری استقبال می‌کنند و چه فیلم‌هایی را می‌خواهند دنبال کنند. مردم دیگر حوصله فکر کردن به مسائل عمیق را ندارند و مشکلات و دغدغه‌ها آنقدر در بین مردم زیاد شده‌اند که دیدن فیلم‌های جدی شاید نتواند برایشان جذابیت چندانی داشته باشد. یکی از دلایل بیشتر شدن تعداد آثار سطحی و مبتذل هم شاید همین باشد که مردم نمی‌خواهند با رفتن به سینما به فکر فرو بروند و حوصله تفکر ندارند و می‌خواهند چند دقیقه‌ای تفریح کنند و احیاناً بخندند.

کارگردان فیلم سینمایی «کلوپ همسران» تأکید کرد: اگر آثار با کیفیتی تولید شوند و تنها دغدغه تولیدکنندگان آثار درآمدزایی و جمع کردن پول نباشد و در طنزها و آثار کمدی مسائل روز جامعه را ببینیم مردم هم در کنار اینکه فیلم را دنبال کرده و از دیدن آن لذت می‌برند از مطرح شدن دغدغه‌هایشان در آثار سینمایی و تلویزیونی استقبال می‌کنند. اگر سینمای ما در این مسیر حرکت کند قطعاً می‌تواند در این شرایط سخت به بهتر شدن حال جامعه کمک کند.

صباغ‌زاده در پایان اظهاراتش گفت: البته فیلم‌هایی در ژانرهای دیگر هم می‌توانند چنین ویژگی داشته باشند اما با توجه به شرایط سخت جامعه که با شیوع کرونا وضعیت بسیار بدتر شده مردم بیش از هر چیز به دنبال دیدن کمدی‌های ساده و سطحی هستند که حداقل چند ساعتی شاد باشند.

نظر شما