در همراهی با قربانیان ایرانی سلاح های شیمیایی؛

مستند «ارکیده در آتش» روی آنتن می رود

۱۴۰۰/۰۱/۲۵ - ۱۳:۳۰:۱۸
کد خبر: ۱۱۶۵۱۱۲
مستند «ارکیده در آتش» (Orchid In Fire) شبکه پرس تی وی نگاهی به قربانیان غیرنظامی ایرانی سلاح های شیمیایی در استان های مرزی دارد.

به گزارش برنا، این مستند40 دقیقه ای به تهیه کنندگی شکوفه گودرزی به بررسی وضعیت آسیب دیدگان غیرنظامی و شهروندان شهرهای مختلف مرزی ایران خصوصا استان های ایلام و کرمانشاه پس از جنگ تحمیلی 8 ساله می پردازد.

 مستند «ارکیده در آتش» همچنین تاریخچه استفاده از سلاح های میکروبی و شیمیایی را پس از جنگ جهانی اول مورد بررسی قرار می دهد. نکته جالب اینکه؛ تمامی مصاحبه شوندگان در این مستند اعم از کارشناس و پزشک تا مردم عادی، آسیب دیدگان و قربانیان سلاح های شیمیایی استفاده شده در جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران هستند.

این مستند همچنین این سوال مهم را با مخاطبان خود مطرح می کند که چرا با وجود کنوانسیون 1925 سازمان ملل و علیرغم معاهدات جهانی همچنان ابرقدرت ها به تولید یا فروش این سلاح ها می پردازند؟!

مستند «ارکیده در آتش» محصول سال 2018 است. که در دو روز متوالی از پنج شنبه ساعت 04:00از شبکه پرس تی وی روی انتن می رود و بازپخش آن همان روز ساعت ۰۹:۰۰, ۱۵:۰۰, ۲۱:۰۰و بامداد جمعه ساعت ۰۱:۰۰ پخش می شود.

 

نظر شما