همراه با صدای استاد فریدون پوررضا؛

«نیستان» به موسیقی گیلکی را به خانه ها می آورد

۱۴۰۰/۰۱/۲۶ - ۰۹:۰۰:۳۶
کد خبر: ۱۱۶۵۳۶۶
برنامه «نیستان» با پخش قطعاتی ار استاد فریدون پوررضا خواننده و موسیقیدان نامدار گیلک و صاحب نظر در زمینه موسیقی فولکلوریک گیلکی به زمین های سرسبز شمال سفر می کند.

به گزارش برنا، برنامه «نیستان» ۲۶ فروردین ماه از استاد فریدون پوررضا خواننده و موسیقیدان نامدار گیلک و صاحب نظر در زمینه موسیقی فولکلوریک گیلکی که‌۲۳ فروردین ۹۱ در گذشت یاد کرده و در ادامه شنوندگان با آنها سی تار نواز فعال کشور آشنا می شوند.

پنج شنبه ۲۶ فروردین ماه در برنامه‌« نیستان»گفتگوی رضا مهدوی کارشناس مجری برنامه با علی بروجردی نوازنده سی تار و محقق موسیقی هندی را بشنوید. محوریت اصلی این گفت و گو معرفی ساز سی تار است که  بروجردی تنها نوازنده فعال سی تار  در کشوراست.

علیرضا بروجردی در دهه پنجاه برای ادامه تحصیل به هند عزیمت کرد و در همان مقطع ساز «سیتار» را به‌مدت هفت سال نزد موسیقی‌دانان بزرگی مثل «عثمان‌خان» آموخت. بعد از بازگشت استاد بروجردی به ایران در سال ۱۳۶۸ اولین آثارش به‌صورت تکنوازی منتشر شد و مورد توجه قرار گرفت.

موسیقی از ایده تا اجرا به روایت کیوان ساکت در ادامه برنامه شب گذشته به  تحلیل چهار دستگاه در موسیقی اختصاص دارد و‌ روایت ندا رادمهر از زنده یاد استاد فریدون پوررضا در سالروز درگذشت این استاد نام آوازه موسیقی فولکلور گیلان زمین از دیگر بخش های برنامه «نیستان» است.

برنامه «نیستان» ساعت ۲۲ به تهیه‎ کنندگی وحید رستگاری و همراهی  یلدا احتشامی ، گویندگی  فاطمه رکنی و اجرای کارشناسی رضا مهدوی  از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز پخش می‌شود.

 

نظر شما