همراه با مناجات و شعر و ادب از رادیو فرهنگ؛

سحرگاهان «پله پله تا ملاقات خدا» برسیم

۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ۰۷:۱۳:۵۱
کد خبر: ۱۱۶۶۵۷۲
سحرگاهان «پله پله تا ملاقات خدا» برسیم
برنامه «پله پله تا ملاقات خدا» برنامه ویژه سحر رادیو فرهنگ با بخش های مختلف از جمله مناجات خوانی استاد ساعد باقری در ماه مبارک رمضان همراه شنوندگان است.

به گزارش برنا، شبکه‌های رادیویی در ایام ماه مبارک رمضان با وجود شیوع بیماری کرونا سعی می‌کنند، با تهیه ویژه برنامه‌های متفاوتی، مردم را بیشتر با لحظات عرفانی دعا و نیایش آشنا کنند. در آن میان رادیو فرهنگ با برنامه «پله پله تا ملاقات خدا» در ماه مبارک رمضان  با گویندگی بهروز رضوی و مریم واعظ پور همراه سحرخیزان و شب زنده داران شده و برنامه ی ویژه سحر رابا بخش های متنوع تقدیم  شنوندگان می کند.

رضا صفری تهیه‌کننده برنامه‌های سحر رادیو فرهنگ  معتقد است: ماه مبارک رمضان قطعه‌ای از بهشت و فرصتی است تا خالصانه‌تر و عاشقانه‌تر با خداوند عالمیان مناجات کنیم و چه چیزی بهتر از اینکه ما توسط رادیو این لحظات را با مردم دوست‌داشتنی و مؤمن شریک شویم و طعم خوش عبادت و مناجات را از عمق جان بچشیم.

وی افزود :چقدر خود را سعادتمند می‌دانیم که در سحرهایی که درهای رحمت الهی گشوده شده است برای مردم برنامه می‌سازیم

صفری خاطرنشان کرد: برنامه  سازی در سحرهای این ماه مبارک حس معنوی غیرقابل توصیفی دارد و با مناجات و بانگ سحرگاهی و صدای مؤذنان خوش‌ الحان، رنگ و بویی ملکوتی می‌گیرد.

وی با اشاره به فعالیت برنامه‌سازان رادیو در ایام کرونا تأکید کرد: رادیو در بحران کرونا برای حفظ روحیه امید و نشاط مردم و نیز ارائه هشدارها و آموزش‌های لازم تلاش‌های قابل توجهی می‌کنند و مجموعه رادیو یکی از سازمان‌های خط مقدم این عرصه است.

تهیه کننده برنامه « پله پله تا ملاقات خدا » درباره این ویژه برنامه گفت :داستان هایی از بزرگان به روایت حجت الاسلام و المسلمین میردامادی بخشی از این برنامه است که به موضوعات اخلاقی و اجتماعی اختصاص دارد و باتوجه به رسالت و‌مسئولیت برنامه سازی در رادیو فرهنگ  شرح معنوی بوستان سعدی به روایت استاد مهدی امین فروغی در سحرگاه تقدیم شنوندگان می شود.

وی به اهمیت شناخت صفات و نام های خداوند اشاره کرد و افزود: با دانستن معنای نام های خداوند شناخت بهتری محقق می شود به همین منظور شرح یک اسم از نام های خداوند از دعای جوشن کبیر  به روایت استاد کریملو را در این برنامه داریم  و مناجات خوانی استاد ساعد باقری از بخش های ویژه این برنامه است.

این تهیه کننده گفت :موضوع اصلی  این برنامه مناجات ودعا است و در هر برنامه یک موضوع مشخص ماننداهمیت دعا و مناجات ، نقش دعا در آرامش و امید بخشی ، نقش دعا در رفع بلا ، نقش اصرار و اضطرار در دعا و ... انتخاب می شود و به آن می پردازیم  و‌ در بخش کارشناسی با دکتر حجت الاسلام محمد پویا مفرد پیرامون موضوع با توجه به شرایط روز گفت و گو می شود.

صفری تصریح کرد: عهدی روزانه با امام عصر (عج)،و قرائت دعای سحر ماه مبارک رمضان و شعرخوانی رمضان ، پخش سخن و کلام بزرگان بخش های دیگر این برنامه است که در بخش شعر خوانی ابیاتی که اقتباس ، تلمیح یا تضمین از آیات قرآن است به همراه ترجمه آیه پخش می شود.

پله پله تا ملاقات خدا کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ است که از ساعت ۴:۱۵  مدت ۷۵ دقیقه پخش می شوداز اپل اردیبهشت ماه ساعت ۴ صبح روی آنتن می رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز