در شورای مشورتی حوزه فرهنگی قشم تاکید شد؛

سیاستگذاری منسجم بر مبنای هویت بومی در راستای ارتقای وضعیت فرهنگی قشم

۱۴۰۰/۰۱/۳۰ - ۱۶:۰۴:۲۸
کد خبر: ۱۱۶۷۵۷۵
سیاستگذاری منسجم بر مبنای هویت بومی در راستای ارتقای وضعیت فرهنگی قشم
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه ریزی منسجم برای سیاستگذاری برمبنای هویت بومی در راستای ارتقای وضعیت فرهنگی جزیره در سال 1400، در شورای مشورتی حوزه فرهنگی قشم خبر داد.

به گزارش برنا، مرتضی شیخ زاده، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با بیان این مطلب گفت: یکی از مهمترین چالش های حوزه فرهنگی و اجتماعی نبود انسجام در مدیریت امور فرهنگی جامعه می باشد و هدف از برگزاری این شورا ایجاد همدلی, تعامل و وحدت رویه بین دستگاه های متولی فرهنگ در جزیره قشم است.

وی ادامه داد: در سیاست گذاری فرهنگی باید این موضوع مد نظر قرار گرفته شود، که برنامه ریزی برای ارتقای فرهنگ یک جامعه کوتاه مدت نیست و به تلاش مستمر، هدفمند و زمان بندی شده نیاز دارد.

به گفته شیخ زاده فرهنگ بخشنامه پذیر نیست و انتخاب زبان و و ابزار مناسب برای انتقال مفاهیم فرهنگی با توجه به نوع جامعه هدف و مخاطب از اهمیت زیادی برخوردار است و در این شورا راه های انتقال موثر موضوعات فرهنگی به مخاطبان مورد بررسی قرار گرفت.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم فضاسازی محیطی مناسب و اختصاص بخشی از فضاهای تبلیغاتی موجود جزیره برای اطلاع رسانی مباحث فرهنگی در کنار افزایش فعالیت مثبت و موثر در فضای مجازی را از راهکارهایی دانست که به عنوان ابزار انتقال مفاهیم مورد بررسی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: همچنین در این شورا از روحانیون و جهادگران حوزه سلامت که به صورت خودجوش با حضور در بخش های کرونایی بیمارستان ها و کمک به کادر درمان و بیماران با ارائه خدمات مراقبت معنوی در دوره بیماری، التیام بخش روح و جسم بیمار بودند، تقدیر و تشکر شد.

شیخ زاده درخصوص برگزاری مراسم شب های قدر در جزیره قشم، اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده مراسم شب های پربرکت قدر در قشم در چارچوب سیاست های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار خواهد شد.

به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، نظارت بر چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی از سوی وزرات بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی در شب های قدر، به عهده کارگروه ویژه ای زیرنظر این شورا خواهد بود.

در نشست یادشده، پیشنهادات موثری از سوی حاضرین در نشست مطرح شد و مقرر گردید موارد مطروحه با جدیت دنبال شود.

بنابراین گزارش، شورای مشورتی حوزه فرهنگی قشم با حضور حجت الاسلام والمسلمین «مهدی بهره مند» نماینده محترم امام جمعه شهرستان، حجت اسلام و المسلمین «احمد غلامی» رییس اداره تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین «احسان رحیمی» مدیر حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع)، حجت‌الاسلام و المسلمین «روح‌الله صفری» رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان، «علیرضا کمساری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم در دفتر معاونت فرهنگی؛ اجتماعی و گردشگری این سازمان برگزار شد.

نظر شما