در شب هفتم جشن رمضان رخ داد؛

امید بانوی بختیاری، عده زیادی را به زندگی امیدوار کرد/ تولید و شهرت قطعه «ممنونم» در دو ساعت اتفاق افتاد

۱۴۰۰/۰۲/۰۱ - ۱۰:۳۲:۰۶
کد خبر: ۱۱۶۸۳۶۱
در هفتمین شب از برنامه جشن رمضان 1400، بینندگان قصه های جذاب و امیدوار کننده از مهمانان شنیدند.

به گزارش  برنا، هفتمین قسمت از ویژه برنامه رمضانی شبکه پنج سیما با حضور مهمان هایی که قصه های جالب داشتند به صورت زنده از شبکه پنج سیما پخش شد.

این برنامه قصد دارد همانند هر سال، جشن رمضانی باشکوه در فضایی استودیی برگزار و مفهوم خوشحالی، امید، شادی بخشی و شادی آفرینی را در جامعه منتقل کند. از همین رو هرشب مهمان های متفاوت از اقصی نقاط ایران دارد که قصه های جذاب و شنیدنی دارند.

شب گذشته زینب پورابراهیم و بابک افرا میزبان آمنه بختیاری بودند. بانویی که با پشتکار و امید دست به کاری بزرگ زده است.

بختیاری قصه زندگی خود را اینگونه شروع کرد: من بچه تویسرکان هستم. همسرم اعتیاد داشت، هرکاری کردم تا اعتیادش را ترک کن اما موفق نشدم. یک روز که برای پیدا کردن نشانی کمپ آقایان جلوی کمپ بانوان ایستاده بودم مدام به این فر میکردم که این خانم ها بعد از ترک چه می کنند.  رفتم دم کمپ پیدا کنم، باهاش صحبت کردم بره کمپ نرفت. 

وی افزود: بعد از مدتی همسرم غیبش زد و دو سال بعد پیدا شد و از هم جدا شدیم. من در یک شرکت سفالگری مشغول کار شدم، بعد از آن به  کمپ بانوان رفتم و ۷ سال آنجا با ذوق کار کردم. با مادرم زندگی میکردم و یک خواهر معلول داشتم که الان هم کنار خودم است. سرپرستی آنها را هم قبول کردم و در کمپ به عنوان آشپزی کار کردم. آنجا با دیدن بیماران و زندگی آنها هر روز به زندگی امیدوارتر میشدم. رابطه ام با مددجویان کمپ خیلی خوب بود تا جایی که اگر ناامید میشدم، آنها به من دلداری می دادند. عشق به این بیماران باعث شد که در این حوزه ماندگار شوم.

بختیاری توضیح داد: همیشه ذهن من درگیر کسانی بود که ترک می کردند و از کمپ می رفتند، متاسفانه بعضی از آنها دوباره برمی گشتند. به همین خاطر همیشه به خودم میگفتم که ای کاش پول داشتی و میتوانستی از اینها نگهداری کنی؛ بعد از 7 سال  از کمپ بیرون آمدم تا بتوانم وام بگیرم. به کمیته امداد رفتم و مسئله را توضیح دادم. یک وام با مبلغ پایین به من دادند، گفتند اگر بتوانی مجوز کمپ را ارائه کنی میتوانی بیشتر وام بگیری. به دنبال مجوز از سازمان بهزیستی رفتم و توانستم وام بگیرم و یک مکان ۷۰۰ متر تهیه و کمپ بانوان تاسیس کنم. در جشن افتتاحیه، ۲۱ مریض داشتیم، چون خودم خیلی اذیت شده بودم دوست نداشتم  که اطرافیانم هم اذیت شوند. 

این بانوی بختیاری با بیان اینکه جمعیت کمپ در ماه به ۶۰ یا ۷۰ نفر می رسید اظهار کرد:  2870 بیمار پذیرش کردم که بیشتر آنها بهبود یافتند. الان مرکز به خاطر کرونا تعطیل است. دلم برای آنها تنگ شده و جویای حالشان هستم.

وی در ادامه درباره ازدواج مجدد خود گفت: یک سال و نیم از تاسیس کمپ گذشته بود که همسر سابقم دوست و خواهر دوستش را به کمپ ما آورد. همانجا مرا دید و بعد با من تماس گرفت. مجددا از من خواستگاری کرد، ازدواج کردیم و الان هم یک پسر دارم.

در ادامه حامد محضرنیا خواننده جوان که با قطعه «ممنونم» به شهرت رسیده است وارد استودیو شد.

وی درباره کمک به دیگران گفت: خدمت با کمک کردن فرق دارد، به نظرم خدمت کردن به مردم لطفی است که خداوند برای ما فراهم میکند. برای کمک کردم هم حتما نباید پولدار باشی؛ به طور مثال من مثلا سعی میکنم که اگر شخصی مشکلی دارد به یک نفر که امکان کمک دارد وصلش کنم یا مثلا برای اجرا به من زنگ می زنند اما من جای دیگر برنامه دارم، تماس آن برنامه گذار را رها نمی کنم و یکی از خوانندگان دیگر را برای اجرا معرفی می کنم. 

محضرنیا در ادامه درباره شروع فعالیت های خود بیان کرد: من متولد و بزرگ شده اصفهان هستم، یک بچه شهرستانی که آرزو داشت صدایش حتی یک بار از رادیو شنیده شود. تا اینکه یکی از مدیران شبکه یک به صفحه مجازی من سری می زند و قطعه ای که برای امام حسین(ع) خوانده بودم را می شنود ، او با من تماس گرفت و گفت که این قطعه شما فردا ساعت 16 از یک برنامه پخش می شود.

وی افزود: اولش باورم نشد اما دیدم که واقعا از شبکه یک پخش شد.بعد از آن هم با خانواده داشتیم یک برنامه می دیدیم، مادرم گفت یعنی میشود تو یک روز در این برنامه آهنگ بخوانی؟ من به او گفتم هنوز زود است، اما بعد از پایان برنامه تهیه کننده با من تماس گرفت و گفت که مهمان فلان روز ما شما هستید.  

این خواننده یادآور شد: بعد از آن تماس از خدا خواستم که بتوانم یک شعر بنویسم و یک کار جدید به برنامه تقدیم کنم. تا اینکه شعر و ملودی قطعه ممنونم آماده و کار در دو ساعت تولید و در برنامه اجرا شد.

گفتنی است جشن رمضان ۱۴۰۰، به تهیه کنندگی کاوه امیری و سردبیری فرزانه پزشکی، کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که در شب های ماه مبارک رمضان حوالی ساعت ۲۱:۳۰ تقدیم بینندگان می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز