همزمان با فراخوان ششمین جام موسیقی ایران؛

جام استعدادیابی موسیقی ثبت نام می کند

۱۴۰۰/۰۲/۰۳ - ۰۲:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۸۹۳۷
جام استعدادیابی موسیقی ثبت نام می کند
ششمین جام موسیقی ایران به منظور کشف استعدادهای جدید در زمینه موسیقی فراخوان داد.

به گزارش برنا، یکسال پس از برگزاری پنجمین جام موسیقی ایران، فراخوان ششمین دوره این مسابقات موسیقی منتشر شد. این رقابت گروهی که تمرکز بر دو جنبه تئوری و عملی موسیقی دارد، هر سال در فصل تابستان در یکی از شهرهای ایران برگزار می‌شود و هشت تیم موسیقی از سراسر کشور انتخاب و به حضور در این مسابقات دعوت می‌شوند، اما در این دوره، با تغییرات صورت گرفته و مذاکرات انجام شده، ۱۶ تیم موسیقی به نمایندگی از ۱۶ شهر ایران، طی چهار مرحله به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. گروه‌های موسیقی برای ثبت نام در ششمین جام موسیقی ایران می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت www.mcup.ir برای شرکت در این برنامه اعلام آمادگی کنند.

در جام موسیقی ایران، تفاوتی بین سبک گروه‌های موسیقی نیست و تمامی سبک‌های موسیقی اعم از سنتی و غیر سنتی، راک و پاپ، جاز و متال، فولکلور و تمامی سبک‌ها می‌توانند در آن شرکت کنند. این مسابقات به صورت رقابتی بین گروه‌های سنتی و غیر سنتی در دو جدول مجزا صورت می‌گیرد و شرکت‌کنندگان نه تنها می‌بایست به اجرای عملی بپردازند، بلکه باید به سوالات طراحی شده در حوزه تئوری و تاریخ موسیقی ایران و جهان پاسخ دهند تا بتوانند امتیاز کافی برای صعود به مرحله بعدی را کسب کنند.

پدرام بهاآبادی بنیانگذار مسابقات استعدادیابی موسیقی ایران درباره ششمین جام موسیقی ایران عنوان کرد: تمام سعی ما بر حمایت از یک موسیقی ارزشمند در هر سبکی است. از روز اول سعی در هدایت گوش موسیقایی جامعه داشتیم و سعی کردیم به گروهی اجازه شرکت در جام موسیقی را بدهیم که در آینده مسئولیت گمراهی و یا هدایت گوش جامعه را بر عهده بگیریم. هیچ وقت به گروه‌هایی که اخلاق موسیقیایی نداشتند و موسیقی را فقط نوازندگی می‌دانستند نه یک علم و نه یک زبان جهانی، اجازه شرکت در این رویداد بزرگ را ندادیم و نخواهیم داد. ما شش دوره است که طرحی منحصربفرد در جهان و ایران را اجرا می‌کنیم و هر دوره به کیفیت و اعتبار موسیقایی آن می‌افزاییم.

فراخوان ششمین جام موسیقی ایران که با نماد هورن Horn از دسته سازهای بادی منتشر شده است گویایی یک نکته از زبان مدیر هنری این مسابقات است.

ابوالفضل الماسی، مدیر هنری جام های موسیقی ایران درباره ایده طراحی این فراخوان گفت: ما در هر دوره از جام موسیقی ایران با یک المان مشخص در هویت بصری و طراحی محیطی وارد مرحله پیش تولید و تولید شده‌ایم که در این دوره با توجه به عدد شش در ترتیب دوره‌ها، از ساز هورن که نمادی از این عدد است استفاده کرده‌ایم. درباره رنگ‌بندی و فرم پوستر هم صریحا اعلام می‌کنیم که جام موسیقی ایران کلمه بزرگی است و اجازه استفاده از شکل‌های اضافی و بردارهای بی مورد در طراحی این پوستر را به خود نمی‌دهیم. ما روزی از جام موسیقی ایران سخن به زبان آوردیم، که داوران آن روزهای ما، اکنون به برگزاری نمونه کوچکی از آنچه ما انجام می‌دهیم می‌اندیشند، اما افسوس که خلاقیت را در شکل و فرم می‌بینند نه در محتوا.

شروع ثبت‌نام تیم‌ها از تمامی شهرهای ایران در ششمین جام موسیقی ایران از روز شنبه، چهار اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ شروع می‌شود و به مدت یک ماه تا چهارم خرداد ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت. پس از ثبت نام اولیه تیم‌ها که در وب‌سایت www.iranmusictalent.ir انجام می‌شود، یک مصاحبه آنلاین با حضور هیات انتخاب برگزار خواهد شد و در نهایت ۱۶ تیم موسیقی برای شرکت و قرار گرفتن در جلوی دوربین جام موسیقی ایران، انتخاب خواهند شد. این ۱۶ تیم شامل هشت تیم در سبک سنتی و هشت تیم در تمامی سبک‌های غیر سنتی هستند.

پدرام بهاآبادی طراح و کارگردان ششمین جام موسیقی ایران اعلام کرد که برای راحتی در ثبت نام شرکت کنندگان می‌توانند از درگاه www.mcup.ir نیز استفاده کنند و پس از ورود روی گزینه ثبت نام جام موسیقی ایران کلیک کنند. به گفته وی، شرکت در این مسابقات و ثبت نام در آن کاملا رایگان هست و به کلیه تیم‌ها کمک هزینه اسکان و حمل و نقل به شهر محل ضبط برنامه پرداخت خواهد شد.

ششمین جام موسیقی ایران، به زودی از طریق شبکه نمایش خانگی طی چهار فصل پخش خواهد شد.

 

نظر شما