پرس تی وی از شروط طرفین برجام می گوید؛

«۱۰ دقیقه» حقایق مذاکرات ایران و چگونگی احیای برجام را فاش کرد

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۰۸:۴۷:۴۲
کد خبر: ۱۱۷۰۵۳۷
«۱۰ دقیقه» حقایق مذاکرات ایران و چگونگی احیای برجام را فاش کرد
شبکه پرس تی وی با پخش قسمت جدیدی از مجموعه مستند «۱۰دقیقه» از برخی حقایق مذاکرات ایران و قدرت های جهانی برای احیای برجام سخن می گوید.

به گزارش برنا؛ این بخش از مستند« ۱۰دقیقه» به این واقعیت می‌پردازد که هر چند روسای جمهور ایران و آمریکا چالش اصلی در احیای برجام را فقط برداشتن قدم اول از سوی طرف دیگر عنوان می کنند؛ اما مشکلاتی اساسی تر بر سر احیای این توافقنامه وجود دارد.

این مستند به تهیه کنندگی مهدی عرب با استناد به گفته های یک منبع آگاه به پرس تی‌وی در هفته های اخیر، که بسیار خبرساز شده است، تاکید می کند که هنوز اختلاف نظرهای مهمی میان مذاکره کنندگان احیای برجام وجود دارد؛ از جمله عدم رضایت آمریکا به لغو همه تحریم ها علیه ایران، طرح تقسیم بندی تحریم ها، فرایند  «عمل در برابر عمل» و... .

 در مستند «۱۰دقیقه» می بینیم در هفته های گذشته، «منبع آگاه» به پرس تی وی خبر می دهد که دولت بایدن در پی لغو همه تحریم ها نیست و به نظر می رسد مذاکرات به دلیل اصرار طرف آمریکایی مبنی بر تعیین توالی برداشتن تحریم ها و تاکید طرف ایرانی بر حذف همه تحریم ها، پیشرفت مورد انتظار را نداشته است.

 این مستند، همچنین به گزارش کنفرانس توجیهی تلفنی  «یک مقام ارشد» وزارت خارجه آمریکا می پردازد  که حاوی نکات مهمی درباره اغراض و سیاست های  آمریکا در قبال ماجرای برجام و مذاکرات وین است.

 «۱۰ دقیقه»ی جدید پرس تی وی  دوشنبه  در ساعت های ۱۲:۲۰ و ۱۷:۲۰ و روز سه شنبه ساعت ۱۴:۰۰ و چهارشنبه ساعت ۱۹:۲۰ و ۰۳:۲۰  به روی آنتن می رود.

نظر شما