«انقلاب الصوره» شبکه العالم نقد می کند؛

اعتراف آمریکا به ۲۰ سال تسلسل باطل در افغانستان

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۰۰:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۰۸۶۸
اعتراف آمریکا به ۲۰ سال تسلسل باطل در افغانستان
عقب نشینی آمریکا از مواضع خود در افغانستان در برنامه امشب «انقلاب الصوره» شبکه العالم، واکاوی می شود.

به گزارش برنا، تصمیم آمریکا به عقب نشینی از افغانستان و اظهارات جوبایدن در این خصوص در این برنامه از «انقلاب الصوره» توسط فیصل عبدالساتر، کارشناس و مجری، نقد خواهد شد.

فیصل عبدالساتربا اشاره به سخنان جوبایدن رئیس جمهوروقت آمریکا مبنی بر عقب نشینی از افغانستان و خروج از جنگی طولانی که هزینه سنگینی داشته است، پرسشی در خصوص دستاورد آمریکا از جنگ با افغانستان مطرح خواهد کرد.

وی در این باره تحلیل خواهد کرد که این حضور با هدف ایجاد امنیت و استقرار و ثبات در افغانستان و نیز مبارزه با تروریسم صورت گرفته در حالیکه بعد از گذشت بیست سال امنیت و ثبات وجود ندارد و تروریسم در این کشور همواره پابرجاست!

 همچنین در خصوص شرایط حاکم حضور آمریکا در این کشور بیان خواهد شد که طی 20 سال حمله نظامی آمریکا به افغانستان علاوه بر ایجاد جنگ روانی، تخریب، ویرانی و تحمیل تلفات نظامی سنگین و بیکاری، صدها هزار نفر کشته شده اند که بخشی از آنان غیر نظامیان بوده اند.

اخیراً جوبایدن در بیانیه خود اعلام کرده است : "ما نمی‌توانیم این دور باطل را ادامه دهیم - حضور نظامی خود را در افغانستان گسترش دهیم و به امید ایجاد شرایط ایده آل برای عقب نشینی و انتظار نتایج دیگر باشیم".   

«انقلاب الصوره» تهیه شده در دفتر شبکه العالم در دمشق، امشب   ساعت 23:15 دقیقه به وقت تهران، از شبکه العالم پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز