در شبکه رادیویی فرهنگ بررسی می شود؛

روایت سید علی آل داود از علامه محمد قزوینی در «فرزانگان فرهنگ»

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۰۷:۵۵:۰۳
کد خبر: ۱۱۷۱۰۶۰
روایت سید علی آل داود از علامه محمد قزوینی در «فرزانگان فرهنگ»
در برنامه از فرزانگان فرهنگ سه شنبه ۷ اردیبهشت ماه روایت سید علی آل داود محقق و نویسنده و نیز برادرزاده استاد حبیب یغمایی از علامه محمد قزوینی و مجله یغما پخش می شود.

به گزارش برنا؛ در این برنامه جنبه های دیگری از زندگی و آثار علامه محمد قزوینی از سوی علی آل داود روایت می شود

سید علی آل داود در ۱۳۳۱ در خور (اصفهان) مرکز شهرستان خور و بیابانک به دنیا آمد. پدرش سید عبدالحسین ادیب آل داود (۱۳۱۴–۱۳۸۶ قمری) از کارکنان وزارت معارف (وزارت آموزش و پرورش سابق) بود. عموی آل داود حبیب یغمایی نویسنده و شاعر و صاحب امتیاز و مدیر مسئول مجله یغما است. آل داود نواده اسدالله منتخب السادات یغمایی (۱۲۷۹–۱۳۵۰ق) از شاعران و دبیران منطقه خور است که خود نسب به یغمای جندقی شاعر مشهور عصر قاجار می‌برد.

در ۱۳۵۱ هنگامی که در دانشکده حقوق تحصیل می‌کرد، با راهنمایی و معرفی حسین خدیو جم به بنیاد فرهنگ ایران راه یافت و یکسال بعد مدیر داخلی مجله یغما شد و چندی را با این مجله همکاری داشت. در ۱۳۵۵ دیگر بار همکاری خود را با بنیاد فرهنگ ایران از سر گرفت و از محضر استادانی چون پرویز ناتل خانلری، محمد پروین گنابادی، حسین خدیو جم، مهرداد بهار و محسن ابوالقاسمی بهره برد. ایشان برادرزاده استاد حبیب یغمایی است و در این مجموعه برنامه از آیین گرامی داشت علامه محمد قزوینی از رفاقت و همکاری و هفکری های شادروان یغمایی با علامه قزوینی در مجله یغما سخن خواهد گفت.

گوینده برنامه «فرزانگان فرهنگ» بهروز رضوی است و تهیه و تالیف این برنامه را محمد حسینی باغسنگانی برعهده دارد. علاقمندان می‌توانند برنامه «با فرزانگان فرهنگ» را سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۶ در رادیو فرهنگ بشنوند. همچنین این برنامه در سامانه و آرشیو زمانی رادیو در سراسر جهان قابل شنیدن و دریافت است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز