سردبیر «Lifestyle» نوشت:

«زنگ تفریح»؛ یک غافل‌گیری تمام‌عیار

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۱۴:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۱۳۸۸
«زنگ تفریح»؛ یک غافل‌گیری تمام‌عیار
یاکوب بِیکر سردبیر «Lifestyle» در حاشیه بیستمین جشنواره دانشجویی «Reality Bytes» در آمریکا به تحسین «زنگ تفریح» ساخته نوید نیکخواه آزاد پرداخت.

به گزارش برنا، در نوشتار کوتاهی که در وب‌گاه خبری-تحلیلی «ستاره شمال» منتشر شده، یاکوب بیکر، سردبیر «Lifestyle» به بررسی پنج فیلم برتر روز گشایش جشنواره مستقل دانشجویی «Reality Bytes» پرداخته، و «زنگ تفریح» نماینده ایران در این جشنواره را یک غافل‌گیری تمام‌عیار می داند.

در نقد کوتاه سردبیر «Lifestyle» می خوانیم:

«زنگ تفریح» یک غافل‌گیری تمام‌عیار بود. فیلم برگرفته از ماجرای مرگ سحرخدایاری است دختر ایرانی که بر آن بود که به ورزشگاه فوتبال در ایران راه پیدا کند. «زنگ تفریح» به ساعت ها پیش از دستگیری او می پردازد، در یک مدرسه دخترانه. «زنگ تفریح» یک فیلم حرفه‌ای تمام‌عیار است و بازیگران این فیلم بازیِ خیره‌کننده‌ای از خود به نمایش می‌گذارند.

آماده شدنِ «سحر» در مدرسه به یاری هم کلاسی‌هایش به مخاطب حسی از فیلم‌های حادثه‌ای می‌دهد. لحظه‌‌های پایانی فیلم به مشاهده شخصیت «سحر» می پردازد که راه خروج از مدرسه را در پیش می‌گیرد. او، در بی‌نهایت، دور و دورتر می‌شود و از دید محو  می‌شود.

این صحنه ها در فیلمی به کارگردانی نوید نیکخواه آزاد اندوه عمیقی در ما به‌‌جا می‌گذارد و از «زنگ تفریح» فیلمی در خور توجه و تماشا می سازد.

بیستمین دوره جشنواره مستقل دانشجویی «Reality Bytes» با نمایش آثار برگزیده دانشجویی جهان از بیست و سوم تا بیست و پنجم فروردین به صورت مجازی برگزار شد.

فیلم کوتاه «زنگ تفریح» ساخته نوید نیکخواه آزاد به نمایندگی از مدرسه فیلمسازی و پژوهش‌های سینمایی «هیلاج» با مدیریت امیرشهاب رضویان در این دوره از جشنواره به رقابت پرداخت.

این فیلم محصول «شمید فیلم» است و پخش جهانی آن برعهده شرکت اسپانیایی «FeelSales» است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز