در برنامه «شهر زیبا» مطرح شد؛

آرزوی جوان افغانستانی بعد از حمله انتحاری /روایت قصه عشقی که برای رسیدن به هم فقط ۶ ماه فرصت دارند

۱۴۰۰/۰۲/۱۰ - ۱۰:۵۴:۵۹
کد خبر: ۱۱۷۲۵۱۹
آرزوی جوان افغانستانی بعد از حمله انتحاری /روایت قصه عشقی که برای رسیدن به هم فقط ۶ ماه فرصت دارند
برنامه «شهر زیبا» ویژه‌برنامه افطار شبکه پنج سیماست که در ماه مبارک رمضان با اجرای مصطفی امامی روی آنتن می‌رود.

به گزارش برنا؛ شب گذشته شهر زیبا میزبان سید سبحان حسینی به همراه فاطمه حسینی مادرش و مریم عباسی همسرش مهمان شهر زیبا بودند.

سبحان حسینی اهل کشور افغانستان است و مادرش درباره قصه زندگی خودشان گفت:سال ۵۹  از افغانستان به ایران آمدیم و با همسرم که افغانستانی بود با هم ازدواج کردیم.سال ۷۱ پسرم سبحان به دنیا آمد و تا اول راهنمایی در ایران درس خواند.

وی افزود: بعد از چند سال تصمیم گرفتیم دوباره به کشور خودمان برگردیم.سبحان تحصیل اش را  در افغانستان ادامه داد و ما درگیر جنگ طالبان و حواشی آن بودیم.

حسینی درباره تحصیل و زندگی در افغانستان ادامه داد: به دلیل اینکه من در بهترین شرایط در ایران بزرگ شده بودم، زمانی که وارد افغانستان شدم از آن اتفاقات و شرایط تعجب کردم.من تصوری از جنگ نداشتم،فکر می کردیم افغانستان در آرامش است.

 حسینی عنوان کرد:در سال های اول ورود به افغانستان به خاطر جنگ بیشتر خانواده دچار افسردگی شده بودند‌، شرایط سختی را سپری کردیم.

وی درباره شرایط کار در افغانستان توضیح داد:  بعد از چند سال در افغانستان جذب تلویزیون شدم و در حوزه دوبله و گویندگی رادیو و تلویزیون کار کردم.پیشرفت خوبی در این حوزه داشتم.

وی افزود: نگرانی ها خانواده به خاطر حملات انتحاری بیشتر بود چراکه هر روزشهید می دادیم و خانواده ها داغدار می شدند.

حسینی درباره تهدیدگروه های طالبان عنوان کرد: در همان روزها ما را تهدید می کردند،فکر کردیم فقط در حد حرف باشد اما یک روزی ماشین ما دچار حمله انتحاری شد.من آن لحظه آرزو کردم زنده بمانم.

وی ادامه داد: من یک هفته در کما بودم و با دعای پدر و مادرم به زندگی برگشتم.اما به خاطر نگرانی های خانواده تصمیم گرفتم به ایران برگردم.

حسینی درباره اینکه چرا ایران را انتخاب کرد گفت:من در ایران به دنیا آمده بودم و خون من با تمام ایرانیان آمیخته شده بود‌.ارادت خاصی به امام رضا(ع) دارم و به امید ایشان آمدم.وقتی به مشهد رفتم فقط از امام رضا (ع)خواستم کمک ام کند.

در بخش دیگر برنامه عباسی  درباره قصه زندگی خودش و  آشنایی با سبحان حسینی گفت:پدرم افغانستانی و مادرم ایرانی است، به خاطر اینکه افغانستانی بودم اجازه ندادند در مدرسه تیزهوشان درس بخوانم و در دوران مدرسه سختی های زیادی را تحمل کردم.

وی ادامه داد: با تلاش توانستم تا دیپلم بخوانم و به خاطر برخی مشکلات ادامه ندادم. بعد از مدتی با خانواده سبحان آشنا شدم و مادرش من را در جلسه دید و از من برای پسرش خواستگاری کرد.ابتدا خودم راضی نبودم چراکه از زمانی که یاد دارم مادرم در اداره ها به دنبال شناسنامه برای ما است و نمی خواستم برای خودم هم این موضوع پیش بیاید.

حسینی درباره جلسه خواستگاری گفت: من همه اتفاقات زندگیم راصادقانه به همسرم گفتم و اینکه من برای آرامش به ایران پناه آوردم تا مشکلی نداشته باشم.

اما من شما را از امام رضا(ع) خواستم و خودت می دانی و امام رضا(ع)...

وی افزود: گفتم اگر مورد پسند شما هستم و می توانید چیزهایی که من ندارم را تحمل کنید در کنار من باشید.

همسرم با توکل بر خدا و امام‌رضا(ع) قبول کرد.

حسینی عنوان کرد: بله را از عروس خانم‌گرفتیم اما پدرهمسرم به خاطر اینکه سختی های زیادی را تحمل کرده بودند قبول نمی کردند.اما من اصرار کردم و ازآنها فرصت خواستم تا کارها را درست کنم.به من یک سال فرصت دادند تا اقامت ام را در ایران به سرانجام برسانم.

عباسی گفت:من همه زندگیم به خاطرشناسنامه دچار مشکل شد ونمی توانم عشق ام را هم از دست بدهم و این بسیار سخت است.سبحان فقط ۶ ماه فرصت دارد تا شناسنامه و اقامت ایران را بگیرد.

امامی مجری برنامه گفت: خیلی برای من عجیب است علارغم اینکه دو سال است،قانون دادن تابعیت به بچه هایی که از مادر ایرانی و پدر غیر ایرانی به دنیا آمدند تصویب شده است هنوز مریم خانم شناسنامه ندارند.

«شهر زیبا» ویژه برنامه افطار شبکه پنج سیما به تهیه کنندگی مصطفی فاطمی هر روز حوالی ساعت ۱۹:۴۵ روی آنتن می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز