معرفی فیلم؛

«یوجیمبو» فیلمی سرگرم‌کننده که منبع الهام آثار متعددی بوده

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۰۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۲۶۱۹
«یوجیمبو» فیلمی سرگرم‌کننده که منبع الهام آثار متعددی بوده
فیلم سینمایی «یوجیمبو» که به زبان ژاپنی به معنای «محافظ» است یکی از بهترین آثار سینمایی آکیرا کوروساوا به حساب می‌آید که پرفروش‌ترین فیلم این کارگردان در سینمای ژاپن است.

به گزارش برنا، یوجیمبو (Yojimbo) در سال 1961 به کارگردانی آکیرا کروسوا و هنرنمایی توشیرومیفونه در سینماها اکران شد و علاوه بر نظر منتقدان و مخاطبان جدی سینما توانست نظر مخاطبان عام سینما را نیز به خود جلب کند و به اثری پرفروش و موفق در گیشه تبدیل شود.

آکیرا کوروساوا شاید بهترین کارگردان تاریخ آسیا باشد، کسی که آثار مطرحی چون «هفت سامورایی» و «راشومون» را ساخته است و همیشه مورد تحسین سینماگران، منتقدان و جشنواره‌های مختلف بوده است. فیلم سینمایی «یوجیمبو» به کارگردانی او یکی از بهترین آثار این کارگردان به حساب می‌آید که منبع الهام چندین از فیلم‌های سینمایی اروپایی و آمریکایی نیز بوده است.

کوروساوا خود این فیلم را با تأثیرپذیری از سینمای وسترن ساخته است و فیلم سینمایی «Sanjuro» را می‌توان دنباله این فیلم دانست. پس از ساخت «یوجیمبو» چند فیلم با الهام از داستان این اثر در دیگر کشورهای دنیا ساخته شدند که از جمله آن‌ها می‌توان به فیلم «به خاطر یک مشت دلار» سرجیو لئونه اشاره کرد. از آنجا که لئونه مجوزی برای ساخت نسخه آمریکایی این فیلم از تولیدکنندگان آن کسب نکرده بود با شکایت کوروساوا مواجه شد.

در سال 1996 فیلم «آخرین مرد مقاوم» با بازی بروس ویلیس ساخته شد که در تیتراژ از فیلم «یوجیمبو» به عنوان منبع الهام این اثر یاد شد. طی سال‌های گذشته آثار سینمایی متعددی با قصه‌های مشابه به «یوجیمبو» ساخته شده است که البته برخی به صورت رسمی این موضوع را عنوان کرده‌اند و برخی آثار از اعلام تأثیرپذیری از «یوجیمبو» امتناع کرده‌اند.

خلاصه داستان فیلم:

در یکی از شهرهای ژاپن، در شهری که قانونی وجود ندارد و کلانتر شهر فاسد و خود فروخته است، یک تن برای اجرای عدالت از راه می‌رسد…

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز