در پخش مستقیم از رادیو فرهنگ می شنویم؛

بررسی تاثیر دعا در سلامت روان انسان در «خشت اول»

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۰۹:۴۷:۲۳
کد خبر: ۱۱۷۲۸۱۵
بررسی تاثیر دعا در سلامت روان انسان در «خشت اول»
برنامه رادیویی «خشت اول» شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ، با موضوع نقش نیایش در سلامت و آرامش روان به ویژه دعا و نیایش در شب های قدر از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش برنا؛ در برنامه «خشت اول» ، با حضور سوگل مشایخی ( جامعه شناس فرهنگی و رفتار شناس) در این برنامه به  نقش نیایش در سلامت و آرامش روان با رویکرد دعای جمعی در زمان هایی چون شب های قدر و اثرات مثبت آن در فرد و جامعه می پردازد .

اهمیت و جایگاه نیایش‌ یکى از مهم‌ترین آموزه‌هاى تربیتى مکتب حیات بخش اسلام دعا و نیایش است.

 دعا همان خواست قلبى است که با زبان درخواست مى‌شود و در واقع رفتارى است که طى آن فرد مستقیماً با خداوند ارتباط برقرار کرده و به راز و نیاز مى‌پردازد.

بنابراین راز و نیاز علاوه بر این که غم و اندوه را زایل مى‌کند، باعث اطمینان قلب و قدرت روحى مى‌شود، زیرا انسان در نهایت به ویژه در وقت اضطراب غالباً با حضور قلب و خلوص نیّت رو به سوى خدا مى‌آورد و با او درد دل مى‌کند، عقده‌هاى خویش را بیرون مى‌ریزد و اسرار خود را که در نهان گاهش هست، به زبان مى‌آورد و تنها از او راه چاره و گریز را طلب مى‌نماید

برنامه «خشت اول» در گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ به نویسندگی و تهیه کنندگی «مریم یوسفی پور» و اجرای «فاطمه امجدیان» هر شنبه ساعت۱۲ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

نظر شما