با پایان تصویربرداری در تهران؛

تدوین مستند بلند «هشتادی‌ها» آغاز شد

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۱۰:۵۴:۵۴
کد خبر: ۱۱۷۲۸۷۲
تدوین مستند بلند «هشتادی‌ها» آغاز شد
تدوین مستند بلند «هشتادی‌ها» پس از پایان تصویربرداری، از امروز شنبه یازدهم اردیبهشت ماه آغاز شد.

به گزارش برنا، تدوین این پروژه که محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بوده و به کارگردانی امیرحسین خلیل‌زاده و تهیه کنندگی سعید الهی در حال تولید است، توسط بابک حیدری و دستیارانش انجام می‌شود.

متن فیلم نیز در طول مدت گذشته متناسب با روایات و گفته های صریح و بی پرده متولدان دهه هشتاد از زوایای مختلف زندگی و حضورشان در جامعه توسط منوچهر اکبرلو نوشته شده است.

رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت‌های موجود، تصویربرداری هشتادی‌ها را کمی با اختلال زمانی روبرو کرد، اما در مجموع همه افراد و خانواده هایی که طبق 8 ماه پژوهش صورت گرفته قرار بود در برابر دوربین خلیل‌زاده از دیدگاهها و برخی مشکلات و موانع و انتظارات خود در جامعه امروز ایران سخن بگویند، با گروه سازنده همکاری کردند.

امیرحسین خلیل‌زاده کارگردان هشتادی‌ها دانش‌آموخته کارشناسی رشته سینما و فارغ‌التحصیلان دوره عالی کارگردانی اصغر فرهادی است. او تاکنون با دو مستند «پولیس پولیس» و «بهاء‌الدین محمد» نامزد دریافت تندیس  بهترین فیلم، کارگردانی و پژوهش در ادوار مختلف جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» بوده است.

عوامل فیلم مستند بلند هشتادی‌ها عبارتند از: طراح اولیه و تهیه‌کننده: سعید الهی، کارگردان: امیرحسین خلیل‌زاده، تحقیق و نگارش: منوچهر اکبرلو، مشاور پژوهشی: دکتر سیدمحمدصادق دهنادی، تصویربردار: ابوالفضل علایی، صدابردار: امید اسلامی، تدوین: بابک حیدری،گرافیک و دستیار کارگردان: ادریس محمدی و محمدرضا آل‌عبا، مدیر تولید: سیدحسین حسینی علایی، عکاس: نیما حمیدزاده، مدیر هنری: بهاره سیری، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

نظر شما