«ابوالغیره» از کمک های شهید حاج قاسم سلیمانی می گوید

۱۴۰۰/۰۲/۱۳ - ۰۱:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۳۶۴۱
«ابوالغیره» از کمک های شهید حاج قاسم سلیمانی می گوید
مستند «ابوالغیره» حضور قهرمانانه شهید حاج قاسم سلیمانی در امداد رسانی به سیل خوزستان را روایت می کند.

به گزارش برنا؛ نقطه عطف رابطه حاج قاسم سلیمانی و مردم خوزستان بی‌شک در حادثه سیل فروردین‌ماه ۱۳۹۸ بود که شهرهای استان خوزستان یکی پس از دیگری در میان هجوم سیلی ویرانگر به زیر آب می‌رفتند و آنجا بود که حاج قاسم سلیمانی جبهه‌های مقاومت در کشورهای اسلامی را رها کرد و رهسپار منطقه جنوب خوزستان شد تا به مردم سیل‌زده کمک کند.

حضور ساده و بدون تکلف حاج قاسم سلیمانی در میان مردم سیل زده و سخن گفتن با آنان به زبان عربی، نقطه امیدی در تاریکی برای مردم ناامیدی بود که به دنبال یافتن راهکاری برای جلوگیری از نابودی خانه  و زندگی و زمین های کشاورزی خود بودند.

سیده فاطمه بویرده، تهیه کننده «ابوالغیره»، موضوع این مستند را روایت حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در بحران سیل خوزستان و کمک رسانی به مردم سیل زده مردم نجیب خوزستان عنوان کرد .

بویرده که خود از نزدیک شاهد جوانمردی ها و رشادت های حاج قاسم در کمک رسانی به مردم خوزستان بوده، هدف از ساخت این مستند را کاریزمای این قهرمان و خاطرات خوبی که از این اسطوره بی نظیر بر جای مانده است قلمداد کرد.

وی افزود در این مستند  که تهیه آن به مدت دو ماه به طول انجامیده است، سعی شده احساسات مردم نجیب خوزستان نسبت به سردارشهید حاج قاسم سلیمانی که مورد عنایت و محبت و کمک رسانی ایشون قرار گرفته اند، از زبان خودشان بیان شده و در چهار روایت به تصویر کشیده شود.

سیده فاطمه بویرده در خصوص موضوعات این چهار روایت گفت: داستان اول در رابطه با قدردانی و بیان احساسات مردم صراخیه شادگان از حاج قاسم به عنوان قهرمان و اسطوره بی نظیر تاریخ که آنان را دژمستحکم ایران  وصف کرده و برای کمک رسانی، جبهه های نبرد با تکفیریها را ترک کرده است ، خواهد بود.

داستان دوم؛ روایت خبرنگار شبکه العالم است که بعد از گذشت یکماه بالاخره حاج قاسم سلیمانی را در روستای بدرانی از نزدیک می بیند و با امتناع حاج قاسم از مصاحبه و هدیه سه انگشتر از جانب ایشان مواجه می شود. در ادامه حاج قاسم در مقابل رد هدیه از سوی خبرنگار و مشاهده گریه وی به سوال خبرنگار درباره دلایل کمک رسانی به مردم این شهر پاسخ می دهد.  

عروسی دو جوان شادگانی در بحران سیل خوزستان در یکی از مدارس دارخوین شادگان و بازگویی خاطرات فرمانده قرارگاه جنوب سردار پاسدار خادم سیدالشهداء که در بحران سیل پا به پای حاج قاسم بودند و پیکر مطهر ایشون را پس از شهادت غسل داده بودند دو روایت دیگر این مستند است.

مستند «ابوالغیره» به تهیه کنندگی سیده نسرین بویرده و سیده فاطمه بویرده، تصویر برداری حسن مانع و زهیر قیم و تدوین طالب منشدی پور به سفارش شبکه افق 15 اردیبهشت ساعت 23 به مدت 25 دقیقه به روی آنتن شبکه افق خواهد رفت.

نظر شما