کادر درمان بیمارستان رها کردن مرحوم قاسم آهنین‌جان در خیابان را تکذیب کرد

۱۴۰۰/۰۲/۱۶ - ۰۰:۵۸:۲۳
کد خبر: ۱۱۷۵۰۸۱
کادر درمان بیمارستان رها کردن مرحوم قاسم آهنین‌جان در خیابان را تکذیب کرد
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درباره انتشار فیلمی از مرحوم قاسم آهنین‌جان مبنی بر رها کردن او در خیابان توسط کادر درمان بیمارستان، اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش برنا، قاسم آهنین‌جان شاعر خوزستانی روز گذشته ۱۴ اردیبهشت‌ماه بر اثر ابتلا به سرطان در سن ۶۳ سالگی درگذشت.

صبح امروز و پس از اعلام فوت آهنین‌جان که از مدت‌ها پیش از این بیماری رنج می‌برد و در بیمارستان امام خمینی اهواز تحت درمان قرار گرفته بود، ویدیویی در شبکه‌های مجازی از این شاعر فقید با لباس‌های بیمارستان و این مضمون منتشر شده است که چهار هفته گذشته پس از مرخص شدن از بیمارستان، کادر درمان او را جلوی منزل سابقش رها کرده و رفته‌اند.

حال روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درباره انتشار این ویدیو، اطلاعیه‌ای صادر کرده است.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«پیرو انتشار فیلمی از استاد مرحوم آهنین جان مبنی بر رها کردن ایشان در خیابان به دلیل فقر به اطلاع مردم نوع دوست کشورمان می‌رساند، این استاد عزیز از مدت‌ها قبل مبتلا به یکی از انواع سرطان بوده و کلیپ مذکور مربوط به حدود یک ماه قبل است که ایشان پس از بهبودی نسبی درخواست ترخیص از بیمارستان می‌کنند و کادر بیمارستان نیز پس از انجام تمام مراقبت‌های لازم، ایشان را به آدرس اعلامی منتقل می‌کنند، اما چون استاد در اواخر عمر خود علاوه بر سرطان به آلزایمر نیز مبتلا بوده‌اند، آدرس منزل سابقشان را به کارکنان اورژانس اعلام می‌کند و پرسنل اورژانس نیز بعد از اطلاع از این موضوع؛ سریعا ایشان را به بیمارستان باز می‌گردانند.

شایان ذکر است که این شخصیت برجسته کشوری از حدود ۴۰ روز قبل به دستور دکتر نوبخت معاون محترم رییس جمهور و همچنین استاندار محترم خوزستان تا شب گذشته که متاسفانه به دلیل ابتلا به سرطان درگذشتند، تحت مراقبت ویژه قرار داشته و روند درمانی ایشان به صورت مرتب به مقام‌های کشوری و استانی گزارش داده شده است.

همچنین هزینه‌های درمانی ایشان در مدت حضور در بیمارستان بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال بوده که تماما رایگان شده و موضوع بیرون انداختن ایشان از بیمارستان به دلیل فقر، به هیچ عنوان صحت ندارد.

از اصحاب محترم رسانه و فعالین فضای مجازی انتظار می‌رود در این گونه موارد پیش از انتشار هرگونه خبر، صحت و سقم آن را از مسوولین مربوطه جویا شوند و با پیش داوری‌های عجولانه، موجبات سوء استفاده رسانه‌های معاند نظام نشوند.»

گفتنی است ویدئویی که روز گذشته در فضای مجازی منتشر شد این شاعر فقید را در حالیکه لباس بیمارستان به تن داشت در خیابان نشان می‌داد و انتظار می‌رود درباره این اتفاق شفاف‌سازی شود.

نظر شما