از شبکه الکوثر؛

«آناهید» در جشنواره میراث فرهنگی یادگار

۱۴۰۰/۰۲/۱۸ - ۱۵:۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۱۷۶۰۸۳
«آناهید» در جشنواره میراث فرهنگی یادگار
مستند «آناهید» محصول شبکه جهانی الکوثر در جشنواره فیلم های مستند میراث فرهنگی یادگار حضور دارد.

به گزارش برنا، حمیدرضا علیپور کارگردان مستند «آناهید» گفت: جشنواره فیلم های مستند میراث فرهنگی یادگار از بیست و ششم تا سی و یکم اردیبهشت در سه گروه سینمای ایران (بخش های بلند، نیمه بلند و کوتاه)، میراث معنوی (ناملموس) و میراث فرهنگی قزوین در مجموع 86 فیلم به عنوان فیلم های راه یافته به بخش پایانی جشنواره انتخاب و برگزار می شود.

کارگردان مستند «آناهید» افزود: در بخش مستندهای بلند، آیینه دار، بهارستان، چاووش، در جستجوی خانه خورشید، حافظ و گوته و وه انتیوک شاپور حضور دارند و در بخش مستند های نیمه بلند هم «آناهید با شانزده اثر دیگر به رقابت خواهند پرداخت. و در بخش مستندهای کوتاه هم بیست اثر فاخر حضور دارند.

علیپور در پایان گفت: جشنواره فیلم های میراث فرهنگی یادگار به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و با همکاری معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرکز سینمایی مستند و تجربی، شبکه مستند، انجمن کارگردانان سینمای مستند، انجمن سینمای جوان، صدا و سیمای مرکز قزوین، استانداری قزوین و شهرداری قزوین برگزار و نمایش آثار منتخب به صورت آنلاین و از طریق پلتفرم هاشور خواهد بود.

مستند «آناهید» حاصل تلاش 10 ماهه گروهی تحت سرپرستی حمیدرضا علیپور، داستان زندگی زنی سالخورده و مسیحی به نام «آناهید» در یکی از روستاهای دور افتاده استان اصفهان را روایت می کند که علی رغم وجود تفاوت های مذهبی در بافت روستای مورد نظر مسیحی و مسلمان همگی در صلح و آرامش د رکنار یکدیگر زندگی می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز