مدیر رادیو فرهنگ تسلیت گفت؛

خاموشی استاد عود و آواز

۱۴۰۰/۰۲/۲۱ - ۰۹:۰۶:۴۲
کد خبر: ۱۱۷۷۴۳۶
خاموشی استاد عود و آواز
مدیر رادیو فرهنگ درگذشت عبدالوهاب شهیدی استاد موسیقی ایرانی را تسلیت گفت.

به گزارش برنا، علیرضا حبیبی مدیر رادیو فرهنگ در پیامی درگذشت عبدالوهاب شهیدی را تسلیت گفت.

در متن پیام علیرضا حبیبی مدیر رادیو فرهنگ برای عبدالوهاب شهیدی آمده است:

پیش ساز تو من از سِحر سخن دم نزنم

که زبانی چو بیان تو ندارد سخنم

ره مگردان و نگه دار همین پرده ی راست

تا من از راز سِپهرت گرهی باز کنم

باید افسوس خورد و صد افسوس، استاد گرانقدر عبدالوهاب شهیدی  نیز بار سفر ببست و برفت... یاد ایشان همچون آثارش تا ابد زنده خواهد بود.

« فقدان بزرگ مرد موسیقی ایران استاد شهیدی  استاد عود و آواز که از جمله چهره های تاثیرگذار در موسیقی ایران بود باعث تاسف و تاثر شدید اهل هنر شد.

او تمام زندگیش تلاش و دقت و وسواس در موسیقی اصیل و ردیف بجا مانده از میراث‌داران موسیقی کهن و آموزش به شاگردان بود. دستی توانا در نواختن و فکری سنتی در اصالت تاریخی آهنگ و نغمه و صدایی رسا و شیواداشت و  شخصیت هنری شکل گرفته در مکتب اسماعیل‌خان مهرتاش در جامعه هنری باربَد که هم زیباپسند بود و هم سختگیر باعث‌شد آثار ماندگاری را برای مردمان این سرزمین به یادگار بگذارد.

این استاد موسیقی و آواز ایرانی معتقد بود که هر خوانندهٔ آواز باید نواختن دست‌کم یک ساز را به‌خوبی بیاموزد. او که نوازندهٔ چیره‌دست عود نیز بود، در طول حیات هنری‌اش آهنگهای فراوانی ساخت و با شرکت در بیش از ۲۳۰ برنامه، از پرکارترین هنرمندان حاضر در برنامهٔ موسیقی «گلها» رادیو بود.

وی از شروع زندگی موسیقائی‌اش به شکلی تأثیرگذار در عرصه هنر و جاودانگی سنت‌های آن راه پیمود و  آثاری ماندگاری از آوازهای محلی و فولکلور  و تصنیف های قدیمی نظیر آثار عارف قزوینی را حفظ و احیا کرد.

این مصیبت را به جامعه موسیقی کشور تسلیت می‌گویم و برای هنرمند برجسته از درگاه خداوند سبحان علو درجات و برای بازماندگان او صبر و سلامتی مسئلت دارم. روحش شاد و یادش گرامی باد.»

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز