مدیرکل هنرهای تجسمی تسلیت گفت؛

سوگواره ای در فراغ استاد خوشنویس

۱۴۰۰/۰۲/۲۳ - ۱۰:۵۴:۱۲
کد خبر: ۱۱۷۸۴۷۲
سوگواره ای در فراغ استاد خوشنویس
مدیرکل هنرهای تجسمی درگذشت علی راهجیری هنرمند پیشکسوت خوشنویسی ایران را تسلیت گفت.

به گزارش برنا، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی در پیام تسلیت به درگذشت علی راهجیری نوشته است:

«هنرمندان خوشنویسی که محضر استادان بزرگ گذشته را درک کرده‌اند، حلقه اتصال سنت در زمانه ما هستند. استاد علی راهجیری در مکتب استادانی هنر آموخت که نامشان فخر خوشنویسی ارجمند ایران است. درگذشت استاد راهجیری این خوشنویس بلند مرتبه که شاگردان بسیاری را نیز آموزش داد، تألم و درد فراوانی برای جامعه هنری ایران به جای گذاشت. برای خانواده محترم استاد راهجیری صبر و آرامش آرزومندم و فقدان او را به هنرمندان خوشنویس و اهالی فرهنگ و هنر تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای او نامی نیک و درجاتی اعلا خواهانم.»

علی راهجیری هنرمند خوشنویس پیشکسوت ٢١ اردیبهشت ١۴٠٠ در ۸۳ سالگی درگذشت. این هنرمند فقید در مکتب استادان بزرگ خوشنویسی همچون زرین‌خط، محمّد فرزیب، ابوالفضل موسوی کجوری، حسن و حسین میرخانی و علی اکبر کاوه پرورش یافت.

او سالیان متمادی در انجمن خوشنویسان ایران به تعلیم هنرجویان پرداخت و خوشنویسان فراوانی از آموزه‌های این استاد بهره بردند. وی علاوه بر مهارت در خوشنویسی در زمینه تحقیق و پژوهش نیز فعال بود و از آثار پژوهشی او می‌توان کتاب‌های «تذکره خوشنویسان معاصر»، «تاریخ مختصر خط»، «سیر خوشنویسی در ایران»، «زندگانی و آثار عمادالکتّاب» و «تذکره خوشنویسان ایران» را نام برد.

 

نظر شما