معرفی فیلم؛

«صبح بخیر» فیلمی متفاوت از خالق «داستان توکیو»

۱۴۰۰/۰۲/۲۶ - ۰۵:۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۸۷۵۹
«صبح بخیر» فیلمی متفاوت از خالق «داستان توکیو»
«صبح بخیر» فیلمی به کارگردانی یاسوجیرو ازو است که در سال ۱۹۵۹ اکران شد. از بازیگران آن می‌توان به چیشو ریو، یوشیکو کوگا، هاروکو سوگیمورا و تایجی تونویاما اشاره کرد.

به گزارش برنا، یاسوجیرو اوزو کارگردان ژاپنی که پیش از این فیلم، داستان توکیو از آثار مطرح این کارگردان است، اوزو که کار خود را از سینمای صامت آغاز کرد در طول عمر خود 53 فیلم ساخت اما تا پس از مرگش در بیرون مرزهای ژاپن ناشناخته ماند. اما پس از مرگ وی و آشنایی دنیا با زبان ساده و دوست داشتنیِ شیوه روایت وی در آثارش، او را در ردیف کارگردانان بزرگ ژاپنی یعنی آکیرا کروساوا و کنجی میزوگوچی قرار دادند. «صبح بخیر»  محصول 1959 داستان دو برادر خردسال را روایت می کند که به پدر و مادرشان اصرار دارند برای آنها تلویزیون بخرند.

این فیلم جزو آثاری بود که اوزو قبلا در زمان سینمای صامت نیز ساخته بود و پس از ورود صدا به سینما آن را بازسازی کرد. از «صبح بخیر» اغلب به‌عنوان بازسازی شاهکار صامت اوزو، «متولد شدم، اما....» (۱۹۳۲) یاد می‌شود، اما این فیلم خود نیز شاهکشاری واقعی است و تفاوت‌هایش با آن فیلم هم اهمیت زیادی دارند.

خلاصه داستان:

در یک منطقه‌ ى حومه‌ ى توکیو، » مینورو « ( شیتارا ) و » ایسامو « ( شیمازو )، پسران » خانواده‌ ى هایاشى «، وقتى می بینند همسایه‌ شان تلویزیون دارد و آنان ندارند، نزد مادرشان، » تامیکو « ( میاکه ) و پدرشان، » کیتارو « ( ریو ) گله می‌کنند. پدر معتقد است که آنان زیاد حرف می‌زنند و بچه ها با هم عهد می‌کنند که سکوت اختیار کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز