مرتضی شایسته:

باید با واکسیناسیون سینماگران جلوی اتفاقات تلخ سال گذشته را بگیریم

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۰۶:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۹۲۱۰
باید با واکسیناسیون سینماگران جلوی اتفاقات تلخ سال گذشته را بگیریم
مرتضی شایسته تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی «هم‌نفس»، «سربازان جمعه» و «بوتیک» معتقد است که هنرمندان می‌توانند در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرند و باید با واکسیناسیون جلوی اتفاقات تلخی مثل درگذشت برخی هنرمندان به دلیل ابتلا به کرونا را گرفت.

مرتضی شایسته تهیه‌کننده سینما، سخنگوی شورای صنفی نمایش و عضو هیئت مدیره خانه سینما در گفت‌وگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: احتمالاً من و همه کسانی که در تولید و پخش فیلم نقش داریم با واکسیناسیون هنرمندان و قرار گرفتن آن‌ها در اولویت موافق هستیم. قرار گرفتن هنرمندان در اولویت دریافت واکسن به این دلیل نیست که آن‌ها هنرمند هستند بلکه سینماگران کار می‌کنند و با توجه به شرایط کاری که این حرفه دارد جانشان در خطر است.

شایسته خاطرنشان کرد: همچنان فیلم‌های سینمایی، سریال‌های شبکه نمایش خانگی و سریال‌های تلویزیون ساخته می‌شوند و جان سینماگران و همه کسانی که در این پروژه‌ها حضور دارند در خطر است. بازیگران حتی زمانی که مشغول کار نیستند مراودات بسیاری با مردم دارند و در اکران فیلم‌هایشان و... شرایطی به وجود می‌آید که در مراوده با مردم خطر بسیاری آن‌ها را تهدید می‌کند و می‌توان با در اولویت قرار دادن سینماگران جلوی این خطرها را گرفت.

او افزود: طی یک سال اخیر متأسفانه همانطور که شاهد بودیم برخی هنرمندان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا سر صحنه فیلمبرداری‌ها جان خود را از دست دادند که اتفاقی تلخ و دردناک است و باید یک جا جلوی این اتفاقات را گرفت.

این تهیه‌کننده در پایان تصریح کرد: در اولویت قرار گرفتن سینماگران برای واکسیناسیون به هیچ‌وجه به وجهه اجتماعی آن‌ها آسیب نمی‌زند و اصلاً بحث برتری آن‌ها نسبت به مردم مطرح نیست. استدلالی منطقی برای اولویت‌بندی هنرمندان در واکسیناسیون مطرح است و شاغلان هر حرفه‌ای که چنین خطراتی دارد باید در اولویت قرار بگیرند و از آن‌جا که لازم است فیلم‌ها و سریال‌ها در این شرایط ساخته شوند باید افرادی که کار می‌کنند واکسینه شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز