عزت الله رمضانی فر در گفت و گو با خبرگزاری برنا؛

در طی مدت زمان کرونا پیشنهادات کاری ام را رد کردم/به تازگی واکسن زده ام

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۲۳:۰۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۹۳۶۸
در طی مدت زمان کرونا پیشنهادات کاری ام را رد کردم/به تازگی واکسن زده ام
کمتر کسی فکر می کند عزت الله رمضانی فر در فیلم «گاو» داریوش مهرجویی همبازی عزت الله انتظامی و جمشید مشایخی بوده باشد. این بازیگر با سابقه سینمای ایران اگر چه در این سال ها حضور پر رنگی در سینما و تلویزیون ندارد اما در کارنامه اش آثاری چون «لامینور»، «قاتل و وحشی»، «بلوغ»، «دو همسر» و... دیده می شود بازیگر «عوض و بدل» سیروس مقدم با موضوع اولویت واکسیناسیون هنرمندان مهمان خبرگزاری برنا شد که در ادامه می خوانید.

عزت الله رمضانی فر با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا در خصوص اولویت واکسیناسیون هنرمندان گفت و گو کرد.

آیا هنرمندان باید در اولویت واکسن قرار بگیرند یا خیر؟

هنرمندانی که در حال حاضر مشغول به کار هستند مسلما باید در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرند چرا که این هنرمندان و عوامل اوضاع و احوال درستی ندارند و با استرس فراوان مشغول فعالیت هنری خود هستند. البته هرچند که از لحاظ بهداشت افرادی در صحنه حضور دارند که محیط های فیلمبرداری و تصویر برداری را مدام ضد عفونی می کنند اما اگر آن ها واکسینه شوند تا حدودی از استرس شان کاسته می شود درواقع زمانی که بازیگر جلوی دوربین می رود نباید با خود استرس، ترس و نگرانی بیاورد چرا که اول از همه سلامتی روحی و روانی او مهم تر است.

من شخصا صبر کردم تا طبق سن و به مرور به اولویت واکسینه شدن برسم و خداراشکر همین امروز این اتفاق خوشایند برای من رخ داد. اما در حقیقت در طی این مدت زمان دست رد به بسیاری از پیشنهادات کاری که اتفاقا برخی از آن ها در شهرستان بود زدم به این دلیل که استرس زیادی داشتم و از آن طرف نیز خانواده اجازه نمی داد تا در اماکن عمومی و در صحنه های فیلمبرداری حاضر شوم در کنار آن به دلیل مبلغ بالای تست های کرونا از رفتن به چنین مکان هایی اجتناب کردم.

آیا واکسینه کردن هنرمندان به وجهه آن ها آسیب نمی زند به این دلیل که ممکن است مردم گمان کنند چنین چیزی تبعیض آمیز است؟

به نطر من واکسینه شدن هنرمندان و بازیگران که در شرایط سخت برای مردم فیلم و سریال می سازند هیچ تبعیضی ندارد چرا که آن ها برای همین مردم کار می کنند. اگر پرس و جو کنید متوجه خواهید شد که 3 سریال ماه رمضان با سختی و مشقت زیادی ساخته شدند.

اگر واکسیناسیون انجام نگیرد آیا ممکن نیست تعداد تولیدات سینما و تلویزیون کاهش پیدا کند؟

صد درصد این اتفاق خواهد افتاد البته خداراشکر تا به این لحظه بخیر گذشته است ولی در کنار آن تلخی هایی را نیز تجربه کرده ایم که مرگ عزیزان یکی از آن تلخی ها بود اما بعد از شنیدن این اتفاقات حواس مردم بیشتر جمع شد و با آمدن لیست کم آمار هایی که به دلیل کرونا منتشر شد معلوم بود که خوشبختانه مردم بسیار زیاد رعایت این مسائل را کرده بودند. اما اگر به همین منوال ادامه بیاید تولیدات کم و کمتر خواهد شد.

با توجه به اینکه در فیلم سینمایی قاتل و و حشی حضور داشتید آیا دلیل توقیف آن را منطقی می دانید؟

خیر به هیچ وجه، در گذشته هم پیش آمده که بازیگران خانم موهای سرشان را کوتاه کرده بودند و در فیلم و سریال ها به ایفای نقش پرداخته بودند.

من گمان می کنم نوعی غرض ورزی صورت گرفته است به این دلیل که حمید نعمت الله یکی از کارگردانانی است که هر زمان به جشنواره راه یافته جوایز را دریافت کرده است. من حدس می زنم به این دلیل که بخواهند آمار جوایز را به دیگران بدهند فیلم قاتل و وحشی را از مسابقه بیرون آورده اند.

امیدوارم این فیلم در جشنواره جهانی خرداد ماه حضور داشته باشد، در این صورت اطمینان دارم که قاتل و وحشی فیلم برگزیده خواهد بود و جوایز بسیاری کسب خواهد کرد. هرچند که این فیلم در جشنواره های خارجی خود را نشان خواهد داد  و چنین چیزی باعث رو سیاهی کسانی می شود که فیلم را توقیف کردند و اجازه ندادند به جشنواره راه پیدا کند این اتفاق واقعا ناراحت کننده است که ما خودمان ارزش آثار با کیفیتمان را نمی دانیم اما جشنواره جهانی به آن بها می دهند.

نظر شما