در برنامه «چاپخانه» پخش می شود؛

نگاهی به «عشق و ازدواج در قرون وسطا»

۱۴۰۰/۰۲/۲۶ - ۱۴:۰۳:۰۹
کد خبر: ۱۱۷۹۷۵۸
نگاهی به «عشق و ازدواج در قرون وسطا»
کتاب های «عشق و ازدواج در قرون وسطا» و «تئوری موسیقی برای نوآوران» در برنامه «چاپخانه» معرفی می شوند.

به گزارش برنا، در برنامه «چاپ خانه» این هفته رضا مهدوی به عنوان کارشناس مجری برنامه  با «ایلیا بهارلو» مترجم  کتاب "تئوری موسیقی برای نوآوران" گفت و‌گو‌ می کند‌.

تئوری موسیقی برای نوآموزان، نوشته باربارا وارام و ترجمه‌ی ایلیا بهارلو در سال ۱۳۹۱ منتشر شده است.

این کتاب هشت فصل، امتحانات، تمرین‌های اضافی و پیوست دارد . صفحه‌کلید، نت‌نویسی، نیم‌پرده‌ها، علامات عرضی، پرده‌ها و ارزش‌های زمانی،گام‌های ماژور، گام‌های مینور اصطلاحات ایتالیایی، علامت‌های موسیقایی ،فواصل ،تریادها،میزان‌بندی ساده ،نام‌گذاری گام یک ملُودی و انتقال فصل های این کتاب هستند که برای کودکان مقطع ابتدایی جهت فراگیری هر سازی نوشته شده است .

همچنین در این برنامه می توانید شنونده گفتگوی «مریم بیانی» با «مهدیه چراغیان» درباره کتاب «عشق و ازدواج در قرون وسطا» باشید.

کتاب عشق و ازدواج در قرون وسطی نوشته‌ی ژرژ دابی، به تاریخچه‌ی روابط زناشویی و آداب و رسوم آن و همچنین ارتباط اعضای خانواده در قرون وسطی و در کشور فرانسه می‌پردازد و آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد.

ژرژ دابی پژوهشگر معروف در حیطۀ قرون وسطی، در این کتاب به موضوع عشق و ازدواج پرداخته است. او در این اثر، ساختار روابط جنسی - در محدوده‌ای که تابع خانواده و فئودالیسم بود و هر یک سدی محکم برای دفاع از مردانگی شناخته می‌شد - و نقش و تأثیر زنان را در قرون وسطی مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد.

این کتاب را مهدیه چراغیان ترجمه کرده است .

برنامه «چاپخانه» با اجرای لیدا وحیدی و تهیه کنندگی «پرویز جمالی »با موضوع معرفی تازه های نشر  و گفتگو با نویسندگان و مترجمان درخصوص آثارشان یکشنبه ها ساعت٢١  برروی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز