از رادیو فرهنگ پخش می شود؛

«گوژپشت نتردام» در «بوطیقا»

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۰۹:۵۲:۳۲
کد خبر: ۱۱۸۰۰۱۵
در برنامه «بوطیقا» کتاب «گوژپشت نتردام» امروز بررسی می‌شود.

به گزارش برنا، در برنامه «بوطیقا» دوشنبه ۲۷ اردیبهشت  ماه بحث پیرامون ادبیات رمانیک است و شاخص‌های این سبک ادبی در کتاب « گوژپشت نتردام »بررسی می‌شود.

«بوطیقا» عنوان برنامه‌ ای پژوهش محور از رادیو فرهنگ است که دوشنبه‌ها به آشنایی و نقد نظریه‌های ادبی اختصاص دارد.

در این برنامه «امین خرمی» به عنوان کارشناس مجری با «محسن فرجی» نویسنده و منتقد و مدیر نشر خزه پیرامون نقد و نظریه های ادبیات رمانتیک و به طور ویژه بررسی کتاب گوژپشت نتردام اثر ویکتور هوگو‌ گفت‌وگو می‌کند.

گوژپشت نتردام اثری زیبا و تاثیرگذار از نویسنده‌ی مشهور فرانسوی ویکتور هوگو است. داستان گوژپشت نتردام درباره‌ی عشق و زندگی گوژپشتی به نام کازیمودو و دختر کولی جوانی به نام اسمرالدا است. گوژپشت نتردام بارها مورد اقتباس‌های سینمایی و تئاتری قرار گرفته است.

ویکتور هوگو نویسنده‌ و شاعر سبک رمانتیسم در فرانسه در کتاب گوژپشت نتردام، کلیسای نتردام را قهرمان اصلی می‌داند. زمانی که کتابش انتشار یافت، کلیسا در مرز تخریب شدن بود. بعد از انتشار کتاب، کار مرمت و بازسازی آن به دست دو معمار نام‌آشنا آغاز شد. بیست و چهار سال بعد، زیبایی نوتردام دوباره به آن برگردانده شده بود.

برنامه «بوطیقا» را ساعت ۱۶:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه به تهیه‌کنندگی «فریده گودرزی» روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

 

نظر شما