ساسان سالور در گفت و گو با خبرگزاری برنا؛

هیچ کس بر دیگری برتری ندارد/هنرمند بدون مردم معنایی پیدا نمی کند/واکسیناسیون باید همگانی صورت بگیرد

۱۴۰۰/۰۲/۳۱ - ۱۰:۴۹:۲۸
کد خبر: ۱۱۸۰۰۴۹
ساسان سالور تهیه کننده سینما و تلویزیون که در کارنامه هنری اش آثار ارزشمندی چون«تمشک»، ««بدرود بغداد»، «آمین خواهیم گفت» دیده می شود در خصوص اولویت بندی واکسیناسیون برای هنرمندان با خبرنگار برنا گفت و گویی کرد او معتقد است که هنرمندان و مردم هیچ فرقی با یکدیگر ندارند و باید هر دو گروه به صورت همگانی واکسیناسیون شوند.

ساسان سالور تهیه کننده در خصوص اولویت واکسیناسیون هنرمندان با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت و گو کرد.

آیا هنرمندان باید در اولویت واکسن قرار بگیرند یا خیر؟

قاعدتا هنرمندان تافته جدا بافته از مردم نیستند و هیچ فرقی با آن ها ندارند و به نظر من هنرمند بدون مردم معنایی پیدا نمی کند اما اگر خدایی ناکرده برای هنرمندان خصوصا عرصه تصویر اتفاقی رخ دهد کل جامعه در شوک فرو می روند و چنین چیزی کل جامعه را دچار یاس و نا امیدی و افسردگی خواهد کرد.

من گمان می کنم برای جلو گیری از این ویروس منحوس بد نیست که هنرمندان و سینماگران در اولویت قرار بگیرند تنها نکته ای که وجود دارد این است که اگر خدایی ناکرده هنرمندی را از دست بدهیم جبران آن کمی سنگین است چرا که آمدن کسی مانند آن زمان بر است.

اما به نظر من اساسا هنرمندان با مردم هیچ فرقی ندارند، هیچ کس بر دیگری برتری ندارد و واکسیناسیون باید همگانی صورت بگیرد و تمام جامعه از این شرایط بد رهایی یابند.

راستش عدم مدیریت در سطح کلان کشور به شدت بیداد می کند و همین مسئله باعث شده تا اگر هنرمندان واکسینه شوند مردم به این فکر بیفتند که هنرمندان تافته جدا بافته هستند یا اینکه خون شان رنگین تر است.

متاسفانه در اقصی و نقاط کشور مدیران نالایق وجود دارند که به هیچ وجه قدرت تصمیم گیری ندارند و متاسفانه به این دلیل باید در این شرایط قرار بگیریم.

اگر واکسیناسیون انجام نگیرد آیا ممکن است تعداد تولیدات سینما و تلویزیون کاهش پیدا کند؟

در حال حاضر شرایط بین جبر و اختیار است اما این مسئله جبر است و اختیار نیست. زمانی که می بینیم یک هنرمند قریب به دو سال است که در خانه نشسته و هیچ حمایتی از او در هیچ سازمانی نمی شود و علاوه بر آن هیچ حمایتی نیز از خانه هنرمندان و سینما نشده به شدت دردناک است.

راستش در طول این مدت زمان کرونا تنها دوبار مبلغ 15/000/000 به حساب هنرمندانی که عضو خانه سینما بودند ریخته شد و این مبلغ هیچ دردی را از آن ها  و خانواده هایشان دوا نکرد. بنابر این در جبر باید در یک پروژه سینمایی مشغول کار شد که حدود 60 الی 70 نفر به صورت مستقیم در حال فعالیت هستند که اگر یکی از آن ها بیمار باشد بقیه را نیز به این ویروس منحوس مبتلا می کند و چنین چیزی متاسفانه بحث جبر است و دل بخواه نیست و نباید تصور کرد زمانی که یک فیلمبردار، دستیار فیلمبردار که در صحنه حاضر می شود علاقه مند است که در این اوضاع کار کند. خیر، چنین چیزی نیست و دلیل اصلی آن این است که دو سال در  خانه بیکار بوده است و هیچ حمایتی هم نمی شود و چنین چیزی برای او و خانواده اش تعبیری جز مرگ تدریجی نخواهد داشت.

از طرفی هم تولیدات کم نشده است و بسیاری از پروژه ها با قدرت تمرکز خود را روی رسانه های خانگی گذاشتند و فعالیت خود را آغاز کردند. به نظر من تولیدات همان تولیدات است و حتی بیشتر هم شده است و به هیچ عنوان واکسینه نشدن جلوی تولیدات را نمی گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز